برپایی بیش از ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات در کرمانشاه به مناسبت اربعین / استان کرمانشاه به مسافران اربعین معرفی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه از ظرفیت اربعین برای معرفی استان استفاده می‌شود، گفت: در ایام اربعین در مسیر کنگاور تا خسروی بیس از ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات در سطح استان برپا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۱۵ مردادماه در جلسه کمیته اربعین اداره‌کل، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بالای خدمات‌دهی به زوار اربعین باید همه توان و ظرفیت خود را برای رونق هرچه بیشتر این اتفاق بزرگ به کار بگیریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: از 2 ماه پیش اقدامات نظارتی اداره‌کل در حوزه بررسی آخرین وضعیت مراکز خدامات‌دهی و رستوران‌های بین‌راهی، مراکز اقامتی و سرویس‌های بهداشتی در سطح استان و به ویژه مسیر راه‌کربلا در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: برای تامین زیرساخت‌های گردشگری تعدادی از تاسیسات بین‌راهی در مسیر راه کربلا در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

فرمانی گفت: امسال نیز مانند سال گذشته پویش هر خانه یک موکب را برای خدمات‌دهی به زوار اربعین برقرار می‌کنیم.

او با بیان اینکه ایام اربعین با توجه به تردد بسیار زیاد مسافران از استان کرمانشاه، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و شناساندن طرفیت‌های گردشگری استان است، افزود: علاوه بر تبلیغات محیطی در مسیرهای اصلی، ارسال پیامک برای مسافران ورودی به استان و برقراری غرفه‌های اطلاع رسانی در مبادی ورودی و خروجی استان برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: استان کرمانشاه به عنوان مسیر تاریخی عتبات عالیات همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است که در سالیان گذشته با توجه به تعطیلی مرز نقش آن کم رنگ شده بود که با توجه به بازگشایی و ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی باید همه توان خود را برای ارتقاء جایگاه استان به کار بگیریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha