100میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های گردشگری ایلام پرداخت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی به 10 طرح گردشگری و بوم‌گردی مبلغ 100 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیاری در امر گردشگری است که افراد زیادی در این راستا همکاری می‌کنند و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها در استان نیازمند مشوق‌های لازم است تا بتواند با ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت معیشتی، جذب سرمایه‌های بخش‌ خصوصی خارجی را برای ایلام در پی داشته باشد.

شریفی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای گردشگری استان ایجاد خانه‌های بوم‌گردی است، که در استان 70 اقامتگاه بوم‌گردی فعال و 15 بوم‌گردی در دست اقدام است، این خانه‌ها در بیشتر مناطق روستایی استان امکان ایجاد شدن دارند و می‌توان از طریق ایجاد این مکان‌ها نسبت به توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم روستا اقدام کرد.

او ادامه داد: گردشگری با ویژگی‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌شود، سرمایه‌گذاری در این صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما در راستای توسعه زیرساخت‌های بخش گردشگری در استان آماده همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha