تخصیص اعتبارات به گردشگری همدان در اولویت باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: همدان دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری است که به همین دلیل باید در حوزه زیرساخت‌های گردشگری و تخصیص اعتبارات ملی برای توسعه این زیرساخت‌ها مسئولان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و توسعه گردشگری همدان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده درباره ظرفیت‌های گردشگری استان همدان و تعدد آثار تاریخی اظهار کرد: اختصاص اعتبار به حوزه گردشگری هزینه نیست بلکه یک راهکار سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان اصلی‌ترین محور توسعه در اسناد بالادستی را گردشگری در همدان دانست و افزود: همدان با ۱۰ مرکز استان کمتر از سه ساعت فاصله جاده‌ای داشته و این مهم به این معنی است که می‌تواند نیمی از جمعیت کشور را در این بازه زمانی جذب کند.

او گفت: توسعه گردشگری منوط به توجه در تمام ابعاد بوده و لازم است سهم اعتبارات استان را به سمت حوزه گردشگری ببریم تا شاهد توسعه گردشگری باشیم  همدان با قدمت تاریخی خود ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان همچنین با اشاره به اینکه استان همدان از استعداد خوبی در بخش گردشگری برخوردار است، خاطرنشان کرد: گردشگری محور توسعه استان همدان است و جاذبه‌های این استان قابلیت آن را دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند و زمینه اشتغال‌زایی و بهبود اقتصادی در این استان را فراهم کند.

معصوم علیزاده عنوان کرد: با توجه به  وضعیت کشاورزی، وضعیت آب و منابع آبی نیاز است که ما به گردشگری توجه کنیم و اینکه  توجه کردن در حوزه گردشگری چقدر می‌تواند اقتصاد استان را توانمند کند و وقت آن است که به تقسیم اعتبارات گردشگری توجه شود و نباید سهم گردشگری نسبت به جاهای دیگر کاهش پیدا کند یا کمتر باشد و باید اولویت توسعه استان گردشگری باشد و به همین منظور باید برای آن هزینه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha