آگهی مزایده خانه‌های خادم باشی و آصف منتشر شد/ خانه شریعت و 7 خانه دیگر در صف واگذاری به بخش خصوصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار آگهی مزایده خانه‌های تاریخی خادم باشی و آصف برای واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی به‌منظور احیای این بناها خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب گفت: آگهی مزایده خانه‌های تاریخی خادم باشی و آصف برای واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با هدف حفظ و احیای این بناها در سامانه تدارکات الکترونیک دولت منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه‌ها و بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شرایط کنونی تنها راهکار برای حفظ و احیای این بناهاست.

او تاکید کرد: همچنین یک بسته شامل 8 خانه تاریخی نیز برای واگذاری و انتشار آگهی مزایده آماده می‌شود که خانه تاریخی شریعت از جمله این بناهاست و با واگذاری این بناها تقریبا تکلیف خانه‌های تاریخی تحت مالکیت اداره کل میراث‌فرهنگی روشن می‌شود.

محمدی ادیب با اشاره به شرایط واگذاری این بناها، ادامه داد: خانه‌های تاریخی با تعیین کاربری توسط اداره کل میراث‌فرهنگی و در قالب اجاره با مدت معین به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا پس از بازسازی و مرمت، به مدت مشخص مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha