جلسه شورای راهبردی گردشگری در شهرستان کنارک سیستان و بلوچستان برگزار شد

جلسه شورای راهبردی گردشگری در شهرستان کنارک با هدف برگزاری جشنواره غذاهای محلی و سنتی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، جلسه شورای راهبردی گردشگری با ریاست عبدالغفور حوت فرماندار شهرستان کنارک و مجدمحمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مولوی آذین امام جمعه شهرستان، شهردار و اعضای شورای اداری شهرستان ظهر امروز دوشنبه پیرامون برنامه ریزی جشنواره غذایی سواحل مکران در محل فرمانداری شهرستان کنارک برگزار شد.

فرماندار شهرستان کنارک در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه منطقه گفت: باید به صنعت گردشگری در شهرستان کنارک و جلب رضایت مسافران تلاش کنیم. 

عبدالغفور حوت بیان کرد: بندر کنارک به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالای گردشگری و وجود جاهای بکر و دیدنی یکی از نقاط زیبا و جذاب در بحث گردشگری است.

او خواستار پررنگ تمامی دستگاه اجرایی در خصوص برگزاری جشنواره غذاهای مکران در شهرستان شد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره توجه و حفظ فرهنگ‌ها و آداب و رسوم محلی و همچنین آشنایی با غذاهای سالم است و منجر به ایجاد روحیه نشاط و شادابی می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از همراهی و همدلی فرماندار شهرستان کنارک در برگزاری باشکوه جشنواره غذاهای محلی و سنتی، گفت: میراث‌فرهنگی استان اعلام آمادگی دارد تا مکان گل افشان بندر تنگ را به بخش خصوصی واگذار کند.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان به لزوم بهبود شرایط خدمات‌دهی به گردشگران به ویژه سرویس‌های بهداشتی و نیز تکمیل راه دسترسی در خدمات گردشگری تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات مناسب در مکان های گردشگری می‌تواند به ماندگاری گردشگران در استان کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051700850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha