برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری هوشمند در استان یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از لزوم برنامه‌ریزی و ضرورت توسعه گردشگری هوشمند در یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته 16 مردادماه، نشستی در راستای سند تحولی یزد نوین و ضرورت توسعه زیرساخت‌های الکترونیک و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه گردشگری، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، سرپرست معاونت گردشگری و سایر اعضا برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اهمیت توسعه شبکه زیرساخت‌ها و معرفی خدمات و محصولات گردشگری در یک سکوی واحد بر ضرورت اجرای طرح‌های گردشگری هوشمند و هماهنگی تمامی فعالان این بخش تأکید کرد.

آخوندی افزود: تاکنون فعالیت‌هایی به‌طور پراکنده در ادوار مختلف صورت گرفته که تأثیراتی در ارتقای سطح خدمات گردشگری داشته ولی این اقدامات باید توسعه یابد و با پیشرفت‌­های روز همراه شود.

در ادامه این نشست، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان نیز ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از شرکت‌­های فناور و فعال در حوزه گردشگری الکترونیک اظهار کرد: توجه به واژه «یزد جهانی» ضرورت ارتقای سطح خدمات را در فضای جهانی ایجاب می‌کند لذا تحولات دیجیتال و ضرورت توسعه حوزه الکترونیک و به تبع آن توسعه اقتصاد دیجیتال، از موضوعات مهم در حوزه گردشگری است.

او خاطرنشان کرد:  ایجاد سکوی واحد و ارائه کلیه خدمات و بخش­های مختلف اعم از تبلیغات، تولید محتوا، خدمات اقامت و گشت، سرگرمی و بازی، فروش تولیدات صنایع‌دستی و سوغات و ... به‌طور هماهنگ و از طریق یک بستر زمینه جلب رضایت و امنیت خاطر گردشگران را به همراه خواهد داشت.

تدوین طرح برای به‌کارگیری ظرفیت اپراتورها در کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور استان، پوشش چتر وای فای در بافت تاریخی، آموزش و توانمندسازی مدیران و فعالین گردشگری و دهیاران روستاهای هدف در حوزه الکترونیک و تعریف دوره­های متناسب با نیاز، برگزاری رویدادهای بین­المللی مرتبط و تأمین امکانات گردشگری هوشمند در حوزه حمل‌ونقل، اطلاع‌رسانی، رفع مشکلات تبدیل ارز و سیم‌کارت برای گردشگران خارجی از سایر موضوعات و مصوبات نشست بود.

قرار است کمیته گردشگری هوشمند در راستای سند تحولی یزد نوین با محوریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی و همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارک علم و فناوری یزد، خوشه گردشگری یزد، مرکز نوآوری و توسعه فناوری­های گردشگری اقبال، کانون گردشگری هوشمند شهر پایدار میراث جهانی راه‌بلد و جمعی از فعالین بخش‌های گردشگری و الکترونیک به این مقوله بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051700887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha