نشست «میراث‌فرهنگی ناملموس و مسئولیت اجتماعی در مواجهه با حوادث و سوانح» برگزار می‌شود

نشست تخصصی یک روزه‌ای با عنوان «میراث فرهنگی ناملموس و مسئولیت اجتماعی در مواجهه با حوادث و سوانح» برگزار می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا، نشستی تخصصی «میراث فرهنگی ناملموس و مسئولیت اجتماعی در مواجهه با حوادث و سوانح» روز یک‌شنبه، ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸ در پژوهشکده‌ سوانح طبیعی به دو شیوه حضوری و برخط برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی، نمایندگان اجتماعات محلی، سمن‌ها، گروه‌ها و افراد مرتبط دولتی و غیردولتی و متخصصان بین‌المللی ایرانی و غیرایرانی در حوزه‌ میراث فرهنگی ناملموس، مسئولیت اجتماعی و متخصصانی در فازهای مختلف مدیریت بحران حضور دارند.

«سیاست گذاری در حوزه‌ میراث فرهنگی ناملموس‌ و بهره‌گیری از مسئولیت اجتماعی و مدیریت سوانح»، «تجربیات میدانی زیسته در مواجهه با بحران‌ها» و «سمن‌ها و مسئولیت اجتماعی برای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در بحران‌ها» عناوین سه پنلی است که در این نشست برگزار می‌شود.

«مایکلا میسون» استاد تمام دانشگاه دلگی استودی پادوا ایتالیا، «گارا مانچاچاریتادیپورا» عضو متخصص سابق شورای حکام مرکز میراث ناملموس تهران، «راهول گوسوامی» مدرس جهانی یونسکو و «ژانت بلیک»‌ دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، ارائه‌دهندگان غیرایرانی این نشست هستند. 

در افتتاحیه هم سیدامیرحسین گرکانی، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی، آتوسا مومنی رئیس مرکز میراث ناملموس تهران و محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سخنرانی می‌کنند.

این نشست به همت مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو (مرکز میراث ناملموس تهران) با همکاری پژوهشکده‌ سوانح طبیعی، معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مؤسسه‌ مسئولیت اجتماعی سلامت ایران و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی برگزار خواهد شد .

علاقه‌مندان برای حضور مجازی در این رویداد می‌توانند از نشانی http://live692.videocake.ir استفاده کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha