گیلان صاحب موزه مطبوعات و رسانه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از راه اندازی موزه مطبوعات و رسانه در این استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ، ولی جهانی چهارشنبه 18 مرداد 1402 در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در گیلان، به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش محوری در بخش‌های مختلف بویژه توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به مأموریت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: این سازمان مجموعه‌ای تخصصی، مسئولیت‌زا و با موضوعات گسترده است.

جهانی از ثبت ۳۸ اثر طبیعی در این استان خبر داد و اضافه کرد: حفظ میراث طبیعی نظیر جنگل‌های هیرکانی در گیلان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با اشاره به اینکه جنگل‌های هیرکانی فسیل‌های زنده گیلان هستند، گفت: حفظ، صیانت و نگهداری از این میراث طبیعی بسیار مورد تاکید است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به ثبت ملی جنگل‌های هیرکانی گیلان، افزود: تنها نقطه رویش جنگل‌های هیرکانی در منطقه آزاد انزلی است که ثبت شده است.

نخستین برنجکوبی سنتی کشور در رودسر واقع شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه نخستین برنجکوبی سنتی کشور در رودسر واقع شده است، گفت: این مجموعه که در حال حاضر در زمینه فرآوری چای فعالیت می‌کند، ثبت ملی شده است.

او با اشاره به وجود ۶ بافت تاریخی در گیلان بیان کرد: بافت تاریخی انبوه در آستانه ثبت ملی شدن قرار دارد و مقدمات این کار فراهم شده است.

جهانی با اشاره به وجود قبرستان‌های تاریخی در گیلان افزود: کاوش گورستان‌های تاریخی و باستانی گیلان به منظور اطلاعات بیشتر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به شرایط اقلیمی در این استان بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی، آثار معماری تاریخی در گیلان به ندرت یافت می‌شود.

ثبت ۱۱۵ میراث ناملموس در گیلان

جهانی از ثبت ۱۱۵ میراث ناملموس در گیلان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۸ میراث ناملموس، عاشورایی است.

او با اشاره به شتاب‌گیری فرایند ثبت جهانی ماسوله افزود: فرایند اداری و ساختاری ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از راه اندازی موزه مطبوعات و رسانه در این استان خبر داد و گفت:  گیلان به جهت برخورداری از ظرفیت‌های خبری و رسانه‌ای و همچنین پیشینه تاریخی در زمینه مطبوعات، شایستگی داشتن موزه مطبوعات و رسانه را دارد.

جهانی با بیان اینکه موزه مطبوعات و رسانه در رشت راه اندازی می‌شود، اضافه کرد: مقدمات کار برای راه اندازی این موزه فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051900983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha