ثبت سه اثر ناملموس میراث‌فرهنگی کاشان در فهرست آثار ملی کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از ثبت سه عنصر میراث‌فرهنگی ناملموس این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی‌نیا با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه در تازه‌ترین موارد ثبتی شهرستان، ۳ اثر میراث‌فرهنگی ناملموس کاشان شامل آداب‌ورسوم اسفندی روستای آزران، مهارت پخت سوهان میرزا حسینی و مهارت پخت باقلوای کاشان به ثبت ملی رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: این آثار پس از بررسی در شورای ثبت استان اصفهان و پس از بررسی در جلسه شورای ملی ثبت میراث‌فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده است و این مهم عامل مؤثری در انسجام فرهنگی و تقویت جغرافیای تاریخی و اجتماعی منطقه است.

او افزود: با تلاش‌های انجام‌ شده در سطح شهرستان کاشان، آیین‌های سنتی و عناصر فرهنگی دیگری همچون مهارت پخت قطاب، آداب‌ورسوم عروسی برزک، آیین کرده به کوه روستای ورکان، آیین ذوالجناح گردانی و مهارت سفره بافی شهر کامو برخی از مواردی هستند که به‌منظور ارسال به شورای ثبت استان و سپس ارسال به شورای ملی ثبت میراث‌فرهنگی ناملموس کشور در حال آماده‌سازی و تکمیل پرونده‌های ثبتی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051900987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha