۱۵ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در علی‌آبادکتول استان گلستان تأیید شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علی‌آبادکتول در استان گلستان از صدور ۱۵ موافقت‌نامه اصولی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، ناصر احمدی با اعلام این خبر گفت: موافقت اصولی ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری شهرستان با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر یک هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال توسط کمیسیون فنی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان صادر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علی‌آبادکتول بابیان این‌که این پروژه‌ها طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بررسی شد، افزود: طرح‌های مصوب کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری برای شهرستان علی‌آبادکتول شامل ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی، سه مجتمع گردشگری، یک هتل و یک واحد سفره‌خانه سنتی است که در صورت اجرا و بهره‌برداری زمین اشتغال حدود ۹۰ نفر را فراهم می‌سازد.

او یادآور شد: در شهرستان علی‌آبادکتول ۱۲۸ تأسیسات گردشگری دارای مجوز شامل 2 هتل، ۱۰۳ خانه مسافر، ۱۷ اقامتگاه بوم‌گردی، 2 واحد مهمان‌پذیر و چهار دفتر خدمات مسافرتی فعالیت می‌کنند.

احمدی با اشاره به کاهش زمان صدور موافقت‌نامه اصولی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، گفت: با توجه به اهمیت طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری برای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، اگر مدارک موردنیاز توسط سرمایه‌گذاران به‌صورت کامل ارائه شود، تقاضای آن‌ها در کمترین زمان بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051900996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha