۴ بنای تاریخی ماسوله گیلان بازسازی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان از بازسازی چهار بنای تاریخی در شهرک ماسوله با اعتبار بیش از شش میلیارد ریال خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهر تاریخی ماسوله از مناطق پر جاذبه و از گردشگرپذیرترین شهرهای تاریخی شمال کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان از مرمت و بازسازی مشارکتی چهار بنای تاریخی ماسوله خبر داد و افزود: با اختصاص اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال  و با مشارکت مالکان، مرمت و بازسازی این بناهای تاریخی واجد شرایط شهر ماسوله آغاز شده است.

او با اشاره به ماده ۷۲ قانون حمایت از بافت‌ها و بناهای تاریخی و سایر قوانین مرتبط، بیان کرد: همکاری و تعامل دو سویه مالکان بناهای تاریخی و اداره کل به منظور مراقبت و صیانت از مواریث تاریخی ارزشمند مورد تاکید است.

جهانی با بیان اینکه صیانت از آثار تاریخی از وظایف ذاتی میراث‌فرهنگی است، گفت: صاحبان ساختمان‌های مذکور هم وظیفه دارند از بنای متعلق به خویش مراقبت کنند و البته تاریخی و ارزشمند بودن بنا بر اهمیت مسئولیت مذکور می‌افزاید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اشاره به تعداد زیاد بناهای تاریخی و کمبود اعتبارات دولتی، تصریح کرد: سیاست وزارتخانه توسعه فعالیت‌های مشارکتی بوده و در این راستا با توجه به اضطرار، اولویت‌ها و اعتبار تخصیص داده شده، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052101083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha