نصب تابلوهای گردشگری دوزبانه برای آثار صنعتی شاخص مسجدسلیمان خوزستان

سرپرست پایگاه ملی مسجدسلیمان با اشاره به پایان اجرای نوبت اول نصب تابلوهای راهنمای گردشگری در این شهر خبر داد و گفت: اجرای نوبت دوم نصب تابلوهای راهنمای گردشگری برای ۳۰ اثر دیگر شهرستان در دستورکار قرار گرفته است‌.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ایوب سلطانی اظهار کرد: نصب تابلوهای راهنمای گردشگری به‌منظور معرفی هرچه بیشتر مسیرهای شهری و محوطه‌ای مسجدسلیمان به مسافران و گردشگران است.

سرپرست پایگاه ملی مسجدسلیمان با اشاره به پیگیری‌های مستمر میراث‌فرهنگی برای آغاز نوبت دوم نصب تابلوهای گردشگری بیان کرد: برای خوانایی و پویایی هرچه بیشتر مسیرهای گردشگری شهرستان، نوبت دوم نصب تابلوهای راهنمای گردشگری به زودی اجرا خواهد شد.

او با اشاره به آثار صنعتی مسجدسلیمان که نزدیک به ۲۰ اثر شاخص هستند، گفت: آثار صنعتی را به وسیله تابلوهای فلزی دوزبانه، به فارسی و انگلیسی، تعریف کرده‌ایم.

سلطانی اضافه کرد: همچنین در محوطه‌های تاریخی شهرستان از جمله بردنشانده، سرمسجد، قبرستان ارامنه و... که ساختار سنگی دارند برای نصب تابلوهای راهنمای گردشگری، سنگ‌های محلی را تراش داده‌ایم و اطلاعات، نقشه‌ها و مسیرهای گردشگری را هماهنگ با محیط به دوزبان فارسی و انگلیسی تعریف کردیم.

او خاطرنشان کرد: تابلوهای گردشگری نصب‌ شده با معیارهای یونسکو و وزارت میراث‌فرهنگی هم‌خوانی دارند و براساس معیارهای جهانی گردشگری هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052101121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha