برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص مرمت و بهسازی بازار تاریخی زنجان

در جلسه ای با حضور شهردار، رئیس شورای شهر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، معاون میراث‌فرهنگی و هیئت امنا بازار تاریخی زنجان در خصوص مرمت، بهسازی، ساماندهی، حفظ و نگهداری بازار تاریخی بحث و هم اندیشی شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، جلسه هم‌اندیشی در خصوص مرمت، بهسازی، ساماندهی و حفظ و نگهداری بازار تاریخی زنجان روز شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور شهردار، رئیس شورای شهر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، معاون میراث‌فرهنگی و هیات امنا بازار تاریخی زنجان در هتل پارک زنجان برگزار شد.

سید سعید صفوی گفت: بازار زنجان همواره بازاری زنده، پویا و دارای شاخص‌های معماری مهمی است و کانون مهم تجاری، تاریخی، فرهنگی و سیاسی مورد توجه بوده است. به دلیل تجاری بودن بازار، تنوع مشاغل، گردش و گستردگی جغرافیایی آن حجم مراجعات مردمی به بازار قابل توجه بوده و نیازمند حداقل زیرساخت‌های مناسب است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: کف سازی، نورپردازی، اصلاح تاسیسات الکترونیکی و مرمت آجرها و غیره باید انجام شود.

برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص مرمت و بهسازی بازار تاریخی زنجان

علیرضا فیروزفر گفت: آثار تاریخی و فرهنگی هویت، تاریخ و فرهنگ ما را تشکیل داده است و شهرداری ها نقش مهمی در حفظ هویت تاریخی شهر دارند و نگاه ما به حفظ تاریخ با افتخار، یک نگاه حمایتی است. مرمت بازار باید با همکاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری و سازمان‌های ذیربط انجام شود. این حق طبیعی شهروندان است که سیمای شهری بازار قابل قبول و مطابق با استانداردهای روز باشد و باید برای برون رفت از این مشکلات به راه‌حل های کارآمد و عملی روی آورد.

شهردار زنجان افزود: احیا و مقاوم‌سازی بازار سنتی و تاریخی از مطالبه‌های مهم مردم پیشواست که از سال گذشته به عنوان یکی از طرح‌های ستاد بازآفرینی شهری مورد تأکید است و بخش هایی از آن کف سازی شده اند. مالکان خصوصی، متولیان و مالکان دولتی باید در تعامل با هم برای حفظ و نگهداری این بنا تلاش کنند.

برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص مرمت و بهسازی بازار تاریخی زنجان

انتهای پیام/

کد خبر 1402052201137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha