دوره آموزش جاجیم‌بافی در دره‌شهر ایلام آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آغاز دوره آموزشی جاجیم ویژه صنعتگران شهرستان دره‌شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: دوره آموزشی جاجیم‌بافی ویژه علاقه‌مندان به یادگیری این صنعت در شهرستان دره‌شهر با شرکت 20 صنعتگر به مدت 150 ساعت آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: رشته جاجیم‌بافی یکی از رشته‌هایی است که در سنوات گذشته بیشترین کاربرد را در زندگی مردم و بیشترین اهالی روستا و عشایر منطقه و حتی مناطق شهری به عنوان رخت‌خواب پیچ، رویه کرسی، روانداز و به ویژه به عنوان یکی از ارکان اصلی جهیزیه عروس در گذشته نه چندان دور بوده است و برای اینکه این صنعت به‌دست فراموشی سپرده نشود این دوره‌های آموزشی در استان برگزار می‌شود.

شریفی تصریح کرد: خوشبختانه در راستای تبدیل هنرهای سنتی به صنایع کاربردی در چند سال گذشته با تبدیل جاجیم به محصولاتی مانند کیف، ساک، کوله‌پشتی، کیف پول، گلدان تزیینی، جامدادی، جا موبایلی این صنعت بیشترین فروش در استان و نمایشگاه‌های ملی داشته است.

او عنوان کرد: جاجیم بافی از رشته‌هایی است که نشان ملی دارد و قطعاً کیفیت محصولات تولید شده در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052201156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha