ثبت جهانی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی اقتصاد کشور را شکوفا می‌کند/ ضرورت رونق تولید خانواده‌محور

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع‌دستی ایران بسیار ارزشمند است و در حقیقت صنایع‌دستی به علت نقشی که در اشتغال ایفا می‌کند سرمایه معنوی کشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به ظرفیت‌های صنایع‌دستی تولیدی در کشورمان، اظهار کرد: از دیدن محصولات صنایع دستی هنرمندان ایران انسان به وجد می‌آید. صنایع‌دستی ایران یک سرمایه معنوی است و کسی نمی‌تواند منکر شود.

او با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای رونق صنایع‌دستی افزود: از تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌، آموزش و هدایت‌گری در این حوزه قدردانی می‌کنیم.

او گفت: ایجاد اشتغال در این حوزه از نظر اقتصادی بسیار به صرفه‌تر از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در صنایع سنگین است از این رو این موضوع به نفع اقتصاد کشور است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی با سرمایه اندک می‌توان شغل ایجاد کرد. ضمن این که تمام مواد اولیه حوزه صنایع‌دستی در داخل کشور تولید وجود دارد و این یک نقطه قوت و ظرفیت بزرگ در این حوزه است.

آزادی‌خواه افزود: بازار و اقتصادی که در حوزه صنایع‌دستی به چرخش می‌آید در اختیار خود ماست و می‌تواند صنایع‌دستی که ریشه در هنر و فرهنگ ایرانیان دارد را معرفی کند.

نماینده ملایر ادامه داد: خوشبختانه با همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهر ملایر به‌عنوان شهر جهانی مبل و منبت ثبت جهانی شده است. توجه به ثبت ملی و جهانی شهرها و روستاها باعث رونق اقتصاد کشور می‌شود و تولید خانه‌محور و خانواده‌محور را رونق می‌دهد.

این نماینده مجلس در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: خوبی صنایع‌دستی در این است که آلودگی زیست محیطی ندارد، سازگاری صنایع‌دستی با محیط زیست بسیار ارزشمند است. ضمن این که با سرمایه‌گذاری اندک در این حوزه می‌توان شغل ایجاد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052201161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha