«صنایع‌دستی» میراثی گران‌بها برای تمام نسل‌های ایرانی است/ برنامه‌ریزی‌ مناسب وزارت میراث‌فرهنگی برای رونق حوزه «صنایع‌دستی»

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع‌دستی ایرانی در حقیقت ریشه در تاریخ، هویت و فرهنگ غنی ایرانیان دارد.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به اهمیت حوزه صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی هنری است که ریشه در تاریخ این سرزمین دارد و در کنار ظرافت‌ها و زیبایی‌هایی که در صنایع‌دستی ایرانی می‌بینیم، ریشه‌دار بودن این هنر ارزش دیگر آن به حساب می‌آید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی به تشریح برنامه‌های دولت و مجلس برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی پرداخت و افزود: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های خوبی از سوی دولت برای رونق حوزه صنایع‌دستی انجام شده از این رو از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قدر دانی می‌کنیم.

او گفت: صنایع‌دستی ایرانی نشان‌دهنده فرهنگ دیرینه و عظمت شکوه و فرهنگ غنی ایرانیان است که در همه چیز را در حد کمال در خود دارد.

این نماینده مجلس افزود: هنر صنایع‌دستی ایرانیان نشان‌دهنده کمالات، قدرت خلاقیت و هنر صحبت کردن با زبان اشیا است. صنایع‌دستی برای تمام نسل‌های ایرانی پیام دارد.

مقصودی اشاره به فرهنگ غنی و سابقه تاریخی ایران خاطنشان کرد: تاریخی ایران سرشار از شکوه و زیبایی است و صنایع‌دستی نیز ریشه در این تاریخ با شکوه دارد و حاصل سرپنجه‌های هنرمندان این سرزمین است از این رو دولت و مجلس باید قدردان این نعمت بزرگ در کشور باشند و برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و جهانی شدن شهرها و روستاها باید به خوبی برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052301219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha