چهارمحال و بختیاری برای جذب گردشگر ظرفیت‌های متنوعی دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی از ظرفیت‌های متنوعی در حوزه گردشگری برخوردار است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز دوشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ در نشست با تعدادی از فعالان گردشگری تأکید کرد: این استان به‌علت برخورداری از بافت طبیعی، تاریخی، عشایری و اجتماعی خاص می‌تواند مقصد اصلی برای برگزاری تورهای گردشگری باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این استان منطقه‌ای چهار فصل است و به‌علت تنوع آب و هوایی و برخورداری از کانون‌های گردشگری مطلوب، قابلیت میزبانی از گردشگران در تمامی فصل‌های سال را دارد.

جیلان تصریح کرد: وجود روستاهای هدف گردشگری مانند سرآقاسید و یاسه‌چای با بُعد معماری و فرهنگی، امکان توسعه ژئوپارک و ژئوتوریسم، وجود ذخیره‌گاه‌های جهانی زیست‌کره تنگ صیاد و سبزکوه، مناطق حفاظت شده، برخورداری از 3هزار کیلومتر رودخانه، وجود آب و هوای چهار فصل و امکان جذب گردشگر در طول سال از ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

او یادآور شد: استقرار پایگاه قایق‌رانی و رفتینگ، برخورداری از نخستین سایت سنگ‌فرش پاراگلایدر ایران، وجود مرتفع‌ترین سایت بانجی جامپینگ به ارتفاع ۷۵ متر در دوپلان و برخورداری از ۸۰۰ جاذبه گردشگری جزو دیگر ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری است.

جیلان وجود بناهای تاریخی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری مانند قلعه‌ها و موزه‌ها را فضایی مهم و اساسی برای جذب گردشگران و مطالعات تاریخ معماری ایران اعلام و اضافه کرد: فعالیت موزه‌های دولتی، خصوصی و مشارکتی به‌منظور معرفی تاریخ استان و جذب گردشگر، وجود تپه‌های تاریخی پیش از اسلام با هدف مطالعات باستان‌شناسی و جذب توریست و امکان استفاده از ظرفیت بناها و تپه‌های تاریخی در توسعه گردشگری از دیگر مزیت‌های این استان در حوزه گردشگری به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052301232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha