برگزاری نهمین همایش قیام امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت در سراوان 

نهمین همایش ملی قیام امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت در شهرستان سراوان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، نهمین همایش قیام امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت به همت دانشگاه آزاد اسلامی، قرارگاه قدس، فرمانداری شهرستان سراوان و دستگاه‌های اجرایی و میراث فرهنگی شهرستان سراوان با حضور مهمانان ملی وبین المللی، مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت، معاون سیاسی اجتماعی استانداری و حضور پرشور مردم و علما شعیه و سنی در محل سالن فرهنگی هنری ارشاد اسلامی برگزار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: ما باید فرهنگ عاشورایی، درس ها و عبرت های عاشورا را در سطح جامعه آورده و امتداد اجتماعی امام حسین(ع) را تقویت کنیم.

آیت‌الله مصطفی محامی عنوان کرد: امام حسین(ع) با تدبیر و تقدیر الهی تابلویی از تقابل جبهه حق و باطل ترسیم کرد و در این جبهه نمونه‌ها و الگوهایی از طیف‌های مختلف قرار داد تا برای همه آزادی‌خواهان الگو باشد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به تمدن نوین اسلامی به بیان تاثیر عاشورا در تمدن سازی پرداخت و افزود: تمدن دارای مولفه‌های مختلفی از جمله آرمان‌، اهداف، ارزش ها، فرهنگ‌ها، شخصیت‌ها و آثار است که مکتب امام حسین(ع) یک مکتب جامع و دارای همه این مولفه‌هاست و نهضت عاشورا خلاصه و چکیده اسلام ناب محمدی است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: یکی از نویسندگان بزرگ در خلاصه کتابش و در رابطه با تاریخ عاشورا این‌گونه تعبیر کرده بود" بنایی که پیامبر با رسالتش آن‌ را بنا کرد امام حسین(ع) با نهضتش آن را حفظ نمود" و نهضت امام حسین(ع) چکیده و تبلور معارف اسلامی است.

وی ادامه داد : امام حسین(ع) یک شخصیت بی نظیر از حیث حسَب و نسَب و از حیث علم، فضیلت و کمالات بود و در روز عاشورا نیز اشاره کرد که آیا شما اکنون پسر دختر پیامبر غیر از من بر روی کره زمین می شناسید؟ 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اهداف امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر، اصلاح امت و احیای سنت پیامبر بود و این‌ها مورد اتفاق تمامی فرق اسلامی است.

همزمان با برگزاری این همایش، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات برپا شد، و سیاه چادر عشایری نیز نصب و اجرای سفال به صورت زنده و پخت نان روغنی نیز به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

لازم به ذکر است در پایان این همایش از مهمانان با هدایای صنایع دستی و بسته فرهنگی که توسط اداره میراث فرهنگی تهیه شده بود قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052401348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha