حمایت آیت‌الله‌العظمی مظاهری از تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از اخذ استفتا از محضر آیت‌الله مظاهری و حمایت ایشان به‌منظور تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان روز ۲۴ مردادماه، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از مدیران این اداره‌کل با آیت‌الله‌العظمی مظاهری از مراجع تقلید جهان تشیع و رییس حوزه علمیه اصفهان دیدار کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این دیدار گفت: حامل سلام گرم مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور هستم.

او ادامه داد: امروز شاهدیم در اصفهان بسیاری از خیران در حوزه ساخت مسجد و اماکن فرهنگی و مذهبی فعال هستند، لذا با توجه به اینکه بخشی از آثار ارزشمند تاریخی ما در حوزه مساجد تاریخی همچون مسجد امام(ره) و مسجد جامع عتیق و بقاع متبرکه همچون بناهای تاریخی امامزاده‌های تاریخی تعریف می‌شوند نیازمند جلب همکاری این خیران به‌منظور حضورشان به‌عنوان مرمتگران آثار تاریخی هستیم، به همین منظور با ارائه استفتا به محضر جنابعالی درخواست جلب حمایت آن مرجع عالی تقلید را برای تشویق این عزیزان باهدف حضور و همکاری در عملیات‌های حفاظتی و مرمتی آثار تاریخی نصف جهان داریم.

آیت‌الله‌العظمی مظاهری نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و هیئت همراه از آن‌ها خواست به نحوی فعالیت کنند که خشنودی امام زمان(عج) را به همراه داشته باشد.

مرجع عالی‌قدر تقلید جهان تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در جریان زحمات شما هستم و خرسندم از اینکه باعث شادی مردم می‌شوید، لذا دعا می‌کنم تا همواره در خدمت به مردم موفق باشد.

در پایان این دیدار آیت‌الله‌العظمی مظاهری ضمن موافقت با این اقدام پسندیده آن را گامی ارزشمند در راستای گسترش اسلام و خوشنودی مردم دانست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052501385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha