ظرفیت گردشگری چابهار معادل ۱۰ استان کشور است

مدیرکل گردشگری شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: ظرفیت گردشگری چابهار معادل ۱۰ استان کشور است که نیازمند مدیریتی مردمی و تعامل با جامعه محلی برای دستیابی سریع به منافع و توسعه اقتصادی است تا در قالب مدل گردشگری تعالی‌بخش و هویت محور از ظرفیت جامعه محلی استفاده شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان،  محمد فرزاد میرزایی قلعه در نشستی که به دعوت معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار و با حضور فعالان گردشگری و صنایع دستی این منطقه آزاد برگزار شد، ضمن بررسی مشکلات گفت: زنجیره گردشگری چابهار در انزوای جغرافیایی، ضعف کنشگری جامعه محلی، تبلیغات منفی علیه منطقه، نبود بسته‌های جذاب گردشگری هویت محور، تکیه گردشگری اکوتوریسم و گران بودن بسته گردشگری چابهار خلاصه می‌شود.

او ادامه داد: این منطقه آزاد برای حل خلاءهای قانونی و حمایت از کنشگران حوزه گردشگری نیازمند راه‌اندازی تشکل‌های صنفی است.

مدیرکل گردشگری شورای‌عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه راه‌اندازی تشکل‌های صنفی راه حلی برای رفع خلاءهای قانونی حوزه گردشگری چابهار است، ادامه داد: حل این مشکلات، نیازمند تشکیل کمیته راهبردی با محوریت فعالان عرصه گردشگری برای کمک به توسعه این حوزه و از سوی دیگر، راه‌اندازی تشکل‌های صنفی برای حمایت از کنشگران حوزه گردشگری در این منطقه آزاد است.

به گفته میرزایی، تدبیر دولت سیزدهم افزایش کمی و کیفی ورود گردشگران به مناطق آزاد است و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد چابهار به عنوان بزرگترین دروازه اقیانوسی ایران، تلاش برای جذب گردشگر خارجی باید در اولویت قرار گیرد که در همین راستا، توافق‌های همکاری با کنشگران گردشگری کشورهای همسایه و تسهیلات سفرکارت، در حال پیگیری و طی مراحل نهایی است.

همچنین در این نشست سعید ریگی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و محمدسعید موسایی باغستانی مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن بیان گزارشی از وضعیت گردشگری منطقه، برنامه‌های سال پیش رو را تشریح کردند و فعالان حوزه هتل‌داری، صنایع‌دستی، تورگردانی، پذیرایی و کلوپ‌های دریایی چابهار نیز با بیان مشکلات به ارائه راهکارهای پیشنهادی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052501402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha