هگمتانه و مرکز تاریخی همدان اهمیت بسزایی در حوزه رقابت فرهنگی میراث‌ جهانی دارد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی اهمیت بسزایی در حوزه رقابت فرهنگی دارد، گفت: پرونده همدان از شانس بالایی برای ثبت جهانی شدن برخوردار است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،  اتابک صفری اظهار کرد: این پرونده اهمیت بسزایی در حوزه رقابت فرهنگی در میراث‌جهانی دارد و همراهی و حمایت مسئولان استانی و شهرداری همدان در زمینه رفع موانع و پیگیری آنها برای پیش‌برد پرونده تحسین برانگیز است. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان عنوان کرد: در روزهای آتی ارزیاب یونسکو در همدان مستقر خواهند شد تا عرصه و حریم مشخص شده مسیر جهانی شدن همدان را مورد بازدید و بررسی قرار دهند.

صفری گفت: شرایط برای حضور ارزیاب در همدان مطلوب است و فقط باید موارد مورد تاکید در به نتیجه رسیدن پرونده ثبت جهانی همدان سریعتر پیگیری شود.

او تاکید کرد: در پرونده همدان اظهارنظر جامعه محلی در مورد جهانی شدن همدان برای ارزیابان نقش حیاتی در نظر کارشناسی آنها خواهد داشت و شاهد آن هستیم همراهی جامعه محلی با پرونده ثبت جهانی در همدان روند مثبت و مطلوبی دارد.

معاون میراث‌فرهنگی همدان تصریح کرد: مرمت کاروانسراها و جداره‌های شهری در مسیر پرونده ثبت جهانی کاری ارزنده بود و این اتفاقات اعتبار لازم برای آماده کردن این مجموعه تا آمدن ارزیابان را رقم زد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052501403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha