لازمه کاربردی کردن صنایع‌دستی در هتل‌ها و بوم‌گردی‌های همدان قیمت مناسب و دوام بالای آن‌هاست

رئیس جامعه هتل‌داران استان همدان لازمه کاربردی کردن صنایع‌دستی در هتل‌ها و بوم‌گردی‌های همدان را قیمت مناسب و دوام بالای آن‌ها دانست که هنرمندان باید به این موضوع دقت کنند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، شهرام شیروانی گفت: با نگاهی کوتاه به هتل‌های داخل و خارج، در می‌یابیم که حضور صنایع‌دستی در هتل‌ها تجربه موفقی است و این مسئله در همه جای دنیا به عنوان راهی درست برای معرفی صنایع‌دستی هر کشور است.

 رییس جامعه هتل‌داران استان همدان گفت: با این کار صنایع دستی کشور خود را به مسافران داخلی و خارجی معرفی می‌کنیم و تهیه صنایع‌دستی را برای گردشگران آسان خواهیم کرد.

شیروانی افزود: خرید یک هدیه ارزشمند به عنوان سوغات سفر در همه فرهنگ‌ها وجود داشته و امری شیرین و ارزشمند است و چقدر خوب است که این کار با کالاهای دست ساز انجام شود، زیرا صنایع‌دستی حامل فرهنگ و اصالت آن کشور هستند.

رئیس جامعه هتلداران استان همدان با بیان این‌که سال‌ها بحث این است که از صنایع‌دستی در هتل‌ها استفاده شود،‌ گفت: محصولات مختلفی داخل هتل‌ها از صنایع‌دستی وجود دارد، اما این‌که صنایع‌دستی را چگونه استفاده کنیم سال‌ها مطرح است و اقداماتی نیز در این حوزه انجام‌ شده است.

شیروانی با اشاره به این‌که صنایع‌دستی در کشور ما گران است و شاید برخی از آن‌ها دارای دوام خوبی نیست،‌ تصریح کرد:‌ صنایع‌دستی بیشتر شکل نمایشی دارد و اگر بخواهیم در هتل‌ها و بوم‌گردی ها از آن استفاده کنیم که این بهترین روش است، باید قیمت‌ها مناسب شود و دوام محصولات نیز افزایش یابد.

او تاکید کرد: استفاده از صنایع‌دستی در هتل‌ها می‌تواند به شناخت مارک‌ها و معرفی صنایع‌دستی به مخاطبان کمک کند. این امر طبیعتا موجب رونق این قسمت از صنعت می‌شود و نیز مستقیماً بر بیننده و گردشگر در هتل تأثیر می گذارد.

او گفت: این مسئله به ویژه برای گردشگران خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا گردشگران خارجی به این دلیل که درکی از فرهنگ و هنر کشور ما ندارند. ممکن است متوجه استفاده از این محصولات نشوند. ولی اگر به طور کاربردی  با صنایع دستی روبرو شوند ذهنیت بهتر و کامل تری برای آنها بوجود خواهد آمد.

نایب رئیس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد : صنایع‌دستی ایران یکی از شاخص‌ترین صنایع هنری است که ریشه‌های عمیقی در فرهنگ و تاریخ این سرزمین دارد. صنایع دستی ایران تنوع بسیار گسترده ای دارد و با فاصله زیادی با سایرین، در جایگاه نخست جهان قرار دارد. ایران صنایع دستی بسیار زیادی دارد. گستردگی این شاخه ها را می توان به زیرشاخه های متعددی تقسیم کرد. این موضوع نشانگر تنوع و شکوفایی سطح هنرهای سنتی و ریشه های آن در تاریخ غنی ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052601459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha