گردشگری باید محور توسعه کرمانشاه باشد/ فناوری‌های نوین یک ظرفیت ویژه برای معرفی گردشگری هستند

رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران با بیان این که فناوری‌های نوین یک ظرفیت ویژه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری هستند، گفت: کرمانشاه توانمندی‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد و این صنعت باید به عنوان محور توسعه مورد تاکید مدیریت ارشد استان باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، یاور عبیری عصر روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه در اولین جشنواره نوآوری در گردشگری کرمانشاه که در پارک علم و فناوری مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: میراث‌فرهنگی به تنهایی متولی گردشگری در ایران و استان کرمانشاه نیست و گردشگری یک صنعت بین بخشی است یعنی سایر دستگاه‌های دیگر در این حوزه دخالت دارند.

رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، افزود: باید شهرداری، اتاق اصناف، و سایر دستگاه‌هایی که در این حوزه نقش دارند، کمک کنند که گردشگری کرمانشاه رونق پیدا کند.

او ادامه داد: در بحث فناوری ما در حوزه تولید محتوا به درستی نتوانسته‌ایم کرمانشاه را به خوبی معرفی کنیم.

عبیره با بیان اینکه در حوزه تولید محتوا این رسانه‌های نوین هستنند که حرف اول را می‌زنند، گفت: پارک علم و فناوری می‌تواند به کمک میراث‌فرهنگی بیاید و کرمانشاه را به جهانیان معرفی کند.

او با اشاره به اهمیت نقش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تحول در صنعت گردشگری، افزود: در حوزه بوم‌گردی‌های استان کرمانشاه روستای کانی کچکینه‌ روانسر تقریبا خالی از سکنه بود که یک واحد بوم‌گردی وارد این روستا شد و این روستا را تبدیل به جاذبه کرد و الان چند واحد بوم گردی در این روستا فعالیت می‌کنند و بخشی از مردم به روستا بازگشته‌اند.

رئیس جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد، تاکید کرد: استان کرمانشاه نیاز به پتروشیمی، کارخانه سیمان و ... ندارد، مدیریت ارشد استان باید تکیه کلامشان در حوزه گردشگری و کشاورزی باشد.

او تصریح کرد: گردشگری با کمترین هزینه بیشترین شغل را ایجاد می‌کند ظرفیت ویژه‌ای که پرداختن به آن در کرمانشاه در حد شعار بوده است.

عبیری با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های گردشگری استان کرمانشاه استفاده کنیم، گفت: کرمانشاه می‌تواند با تسهیل‌گری و استفاده از ظرفیت مردمی در هفته دو جشنواره در حوزه گرایش برگزار کند. 

اولین جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه با همکاری پارک علم و فناوری مرکز جهاد دانشگاهی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه و حضور جمعی از مسئولین، کارشناسان و صاحب‌نظران و ایده‌پردازان استان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052701510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha