تشکل‌های مردم‌نهاد بازوان حمایتی و پژوهشی میراث‌فرهنگی هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد، مجمع مشورتی ما هستند. کمک‌های فکری و پژوهشی انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوان حمایتی، همواره راهگشا و محور رشد و ترقی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، به‌مناسبت هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در نشستی با تشکل‌ها و فعالان این سه حوزه گفت‌وگو کرد.

محمدحسین ارسطوزاده در این نشست که با حضور جمعی از تشکل‌های مردم‌نهاد، فعالان گردشگری، سرپرستان معاونت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سیروس داوودی نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد استان در محل هتل بوستان اهواز برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات انجمن‌های سه‌گانه و تأکید بر نقش و جایگاه آن‌ها در رشد و توسعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد، مجمع مشورتی ما هستند و فعالیت‌های این اداره‌کل مردم‌محور است. کمک‌های فکری و پژوهشی انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوان حمایتی، همواره راهگشا و محور رشد و ترقی بسیاری از موضوعات در مجموعه میراث‌فرهنگی بوده‌اند که با اتکا به همکاری متقابل در راستای اهداف مشترک سعی خواهیم داشت تا شرایط را بیش از پیش بهبود ببخشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ثبت دزفول به عنوان شهرجهانی کپوبافی گفت: بدون تردید همان‌گونه که مهندس ضرغامی اشاره کرد، ثبت‌جهانی ‎دزفول قبل از آن‌که یک امتیاز محسوب شود، یک مسئولیت بزرگ است.

سپس سیروس داودی نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در استانداری، ضمن تبریک هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت‌،های اجتماعی گزارشی از فعالیت‌های سمن‌های حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی ‌و ‌صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در کمک به توسعه این سه بخش ارائه کرد.

در ادامه این نشست، نمایندگانی از انجمن‌ها و فعالان حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ابراز نظرات کارشناسی و گفت‌وگو پیرامون موضوعات تخصصی پرداختند و درباره گردشگری پایدار و ایجاد کوریدور برای هماهنگی همه فعالان حوزه گردشگری یز بحث و گفت‌وگو شد.

استفاده از همیار گردشگر و ایجاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و همین‌طور استفاده از هوش مصنوعی به‌منظور تقویت گردشگری شهری مواردی بود که توسط انجمن کودک خلاق جامعه پویا در این نشست پیشنهاد شد.

در پایان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی از تلاش‌های یک سال اخیر فعالان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha