مرز باشماق مریوان آماده میزبانی از مشتاقان کربلای معلی است

استان کردستان برای دومین سال پیاپی افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی را در مرز باشماق مریوان دارد و در این راه مسئولان و نهادها و به‌ویژه مردم مهمان‌نواز کردستان تمهیدات، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم را برای میزبانی و خدمات‌دهی شایسته به مشتاقان کربلای معلی در نظر گرفته‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا، هرساله و هم‌زمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، عاشقان و مشتاقان کربلای معلی برای زیارت سرور و سالار شهیدان اباعبدلله‌الحسین(ع) راهی عتبات عالیات می‌شوند؛ عاشقانی که برای رسیدن به عشق‌شان صدها کیلومتر را با پای پیاده طی می‌کنند.

در این میان و با تصمیم هیئت دولت شش مرز برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی انتخاب شده‌اند و باشماق مریوان برای دومین سال یکی از مرزهای شش‌گانه‌ در نظر گرفته‌شده برای تردد و میزبانی از زوار اربعین حسینی است.

تردد زائران حسینی از این مرز بین‌المللی که در ١٧ کیلومتری شهرستان مریوان واقع شده، از روز جمعه ٢٧ مردادماه با استقبال و بدرقه مسئولان و به‌ویژه مردم خون‌گرم استان کردستان آغاز شده است؛ مسئولان و مردمان غیوری که در سرزمین وحدت اسلامی به قصد خدمت به زائران و عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت بسیج شده‌اند تا با خدمات‌دهی شایسته و مطلوب، سختی راه را برای مشتاقان کربلای معلی آسان کنند.

شهرستان‌های سنندج، مریوان و دیگر شهرهای استان کردستان که در مسیر منتهی به مرز بین‌المللی باشماق مریوان قرار دارند، ٦٥ موکب‌ را به‌منظور خدمات‌رسانی به زائرین کربلا برپا کرده‌اند، خدمتی که جلوه‌ای از همان عشق و ارادت عظیم کردستانی‌ها به خاندان رسول‌الله (ص) واهل‌بیت عصمت‌وطهارت است.

تمام اماکن اقامتی و گردشگری استان نیز اعم از هتل‌ها، خانه‌مسافرها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مدارس، سالن‌های ورزشی، زائرسراهای سپاه، ادارات و حسینیه و... که در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی قرار دارند، برای اسکان زائران اربعین حسینی آماده‌سازی شده است.

برپایی ایستگاه اطلاع‌رسانی و اسکان در مبادی ورودی شهرستان‌های مریوان و سنندج، توزیع اقلام تبلیغاتی از قبیل بروشورها و کتابچه‌های مربوط به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، نصب تابلوهای راهنما، افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و ارتقاء پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در مسیر جاده‌ای اربعین کردستان از دیگر اقداماتی است که در این ایام با همکاری ادارات عضو ستاد اربعین و با پشتیبانی استاندار کردستان انجام شده است.

همچنین توزیع غذا، شربت و آب معدنی، انتقال وسایل زائران از پارکینگ‌های شهر مریوان به مرز باشماق به‌صورت رایگان، برپایی استراحتگاه‌ها و مراکز امدادی، اورژانس و آتش‌نشانی و اینترنت رایگان نیز از خدمات دیگری است که توسط مردم و مسئولان در مرز باشماق مریوان به زائران به‌صورت کاروانی و انفرادی خدمات ارائه می‌دهند.

در سال گذشته حدود ۵۵ هزار نفر زائر از مرز باشماق مریوان به‌سمت عتبات عالیات تردد کردند و به گفته استاندار کردستان برای امسال هم تردد ٣٠٠ هزار زائر از این مرز بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

با توجه به رضایتمندی شهروندان و زائران از وضعیت خدمات‌دهی استان کردستان به زوار حسینی در سال گذشته، لازم است امسال نیز با تمام توان از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای خدمات‌دهی و جلب رضایت مسافران و زائران اربعین حسینی استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052901642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha