دوره آموزشی آفت در موزه‌های لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از برگزاری دوره آموزشی آفت در موزه‌ها در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت از موزه‌های استان دوره آموزشی آفت در موزه‌ها به زودی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: موزه‌ها و بناهای تاریخی و فرهنگی تنها محلی برای بازدید و گذران اوقات فراغت نیستند و علاوه بر کاربردهای آموزشی محل مناسبی برای حفاظت و حراست علمی از گنجینه‌های هنری، اسناد و مدارک تاریخی، اشیای علمی و فرهنگی هستند.

او با بیان اینکه برگزاری این دوره آموزشی به منظور حفاظت از پیشینه تاریخی، فرهنگی لرستان، ضروری به‌نظر می‌رسد، افزود: در باستانشناسی، برای نگهداری از این آثار ارزشمند از روش‌هایی که در علم حفاظت تعریف شده، استفاده می‌شود تا از خطر نابودی و دستبرد و حتی تخریب در امان بمانند.

حسن‌پور ادامه داد: خطراتی نظیر تاثیر آب و هوا، رشد نباتات و حشرات موذی، عوامل طبیعی نظیر سیل، زلزله، باران‌های شدید در آثار تاریخی و رطوبت و دمای نامناسب، تنها بخشی از عواملی است که موجب تغییر و تخریب در آثار و موزه‌ها می‌شود که برگزاری این دوره در کاهش این تاثیرات باتوجه به وجود چندین موزه در سطح استان، ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: نگهداری و حفاظت از این آثار نیاز به داشتن اطلاعات فنی دارد که به دانش و علم حفاظت مربوط می‌شود و برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه  در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053001748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha