راه اندازی «نگارکده نیاوران»

به زودی «نگارکده نیاوران» با هدف نمایش آثار فاخر گنجینه های نیاوران و همچنین آثار هنرمندان معاصر و جوان کشورمان، در مجموعه نیاوران راه اندازی می شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛ بیژن مقدم مدیر این مجموعه با اعلام این خبر گفت: گنجینه موزه های نیاوران منبع غنی از آثار با ارزش بالای فرهنگی و تاریخی هستند که به دلیل کمبود فضا در موزه ها امکان نمایش منظم این آثار وجود ندارد.

او ادامه داد: بر همین اساس طرح ایجاد و راه اندازی یک گالری که بتوان این آثار فاخر را درمعرض دید قرار داد در کارگروه فرهنگی مجموعه نیاوران به تصویب رسیده است.

او توضیح داد: تهیه طرح محتوایی و عملیات اجرایی این گالری در دست انجام است و قرار است این نمایشگاه دائمی در یکی از ساختمان های اداری مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی سابق راه اندازی شود.

مقدم با بیان اینکه بناها و آثار مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران روایتگر دو دوره تاریخی قاجار و پهلوی هستند، اظهار داشت: ساختمان های موجود در مجموعه در گذشته کاربری محل زندگی و کار داشته اند و در زمان حاضر با توجه به اینکه این فضاها تبدیل به موزه شده و می بایست اصالت چیدمان وسایل و دکوراسیون به همان صورت گذشته حفظ شود، از اینرو امکان نمایش تمامی آثار موجود در مخازن به صورت منظم در سالن های موزه وجود ندارد و همین موضوع ما را بر آن داشت تا فضایی جهت نمایش آثار فاخر مخازن درنظر بگیریم.

او افزود: انتخاب آثار مناسب جهت نمایش به صورت موضوعی، قدمت تاریخی، ارزش فرهنگی و غیره توسط کارگروهی متشکل از مسئولین مربوطه و موزه داران مجموعه نیاوران انجام و پس از آن نحوه نمایش این آثار مشخص می شوند.

مدیر مجموعه نیاوران خاطرنشان کرد: پس از آماده سازی زیرساخت های لازم، «نگارکده نیاوران» در آینده نزدیک جهت بهره مندی علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ کشورمان درخدمت عموم خواهد بود.

او با اشاره به رویکرد این مجموعه جهت حمایت از هنرمندان تصریح کرد: همچنین با راه اندازی این «نگارکده» فرصتی فراهم خواهیم کرد تا هنرمندان، بویژه هنرمندان جوان کشورمان بتوانند آثار خود را در قالب نمایشگاه درمعرض دید عموم قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha