۸۵۰ تن آرد برای مواکب و نانوایی‌های سیار مهران تأمین شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از تأمین ۸۵۰ تن آرد برای مواکب و نانوایی‌های سیار شهرستان مهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام عصر روز دوشنبه ۳۰ مردادماه در نشست شورای آرد و نان استان که در شهرستان مهران برگزار شد، گفت: ۸۵۰ تن آرد برای مواکب و نانوایی‌های سیار مهران تأمین که از این میزان ۶۰۰ تن توسط اداره غله استان و مابقی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات تهیه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ایام اربعین بازرسی و نظارت‌ها بر توزیع آرد  تشدید می‌شود در صورت افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های در مسیر زوار، این نانوایی‌ها دو شیفت فعالیت می‌کنند.

او در ادامه افزود: آرد در نظر گرفته برای پخت نان توسط  نانوایی‌ها سیار ارتش، سپاه و رزمندگان و حرم رضوی و .....توزیع می‌شود.

عباسی با تأکید بر افزایش نظارت و بازرسی‌ها در ایام اربعین توسط تعزیرات، جهاد کشاورزی، سازمان صمت، غله و دیگر دستگاه‌های متولی گفت: بازرسی و نظارت‌ها بر توزیع آرد در ایام اربعین تشدید می‌شود تا شاهد کمترین انحراف در چرخه توزیع آرد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در خصوص تامین آرد نانوایی‌های شهر مهران و نانوایی های در مسیر تردد زوار نیز یادآور شد: باید سهمیه آرد نانوایی‌هایی نظیر شباب، مهدی آباد ایلام، گلان، هفت چشمه، چوار و ایوان و... که در مسیر تردد زوار هستند افزایش یابد تا این نانوایی بتواند مدت زمان بیشتری پخت نان داشته باشند.

او اضافه کرد: نانوایی‌های که در مسیر تردد زوار هستند و  آرد مازاد دریافت می کنند باید ساعت پخت آن دو برابر و دو شیفت فعالیت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha