مرمت سقف خانه تاریخی میرملاس خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از مرمت سقف خانه تاریخی میرملاس خرم‌آباد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از خانه تاریخی میرملاس خرم‌آباد، مرمت سقف آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: خانه تاریخی میرملاس به عنوان بلدیه در مرکز شهر خرم‌آباد در ادامه سبک معماری اواخر قاجاریه در دوره پهلوی اول ساخته شده است.

او با بیان اینکه برای انجام مرمت سقف این بنا یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد افزود: این میزان اعتبار به منظور مرمت شیروانی بنای تاریخی میرملاس در راستای جلوگیری از ورود رطوبت و نم، اختصاص یافته است.

حسن‌پور ادامه داد: در این اثر نشانه‌هایی از معماری کاخ سپهسالار تهران و سبک تلفیقی دوره ناصری که تاثیر معماری اروپائیان در ایران است، وجود دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: خانه تاریخی میرملاس که در مرکز شهر خرم‌آباد و ابتدای خیابان حافظ، روبروی خیابان فدائبان اسلام واقع شده، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۰ به شماره ۳۷۵۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha