مواریث‌فرهنگی و هویت‌ تاریخی در ملایر همدان باید حفظ شود

در نشست مشترک رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر با دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان بر حفظ مواریث‌فرهنگی، سنت‌ها و هویت تاریخی در ملایر تاکید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر در این دیدار که روز دوشنبه 30 مردادماه 1402 انجام شد، ضمن قدردانی از همراهی و حمایت‌های  دادستان شهرستان در راستای حفظ آثار شهرستان ملایر گفت: اداره میراث‌فرهنگی شهرستان  ملایر  در سه حوزه کاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت دارد که در حوزه میراث‌فرهنگی با 350 اثر شناسایی شده در 6 شهر و 128 روستا، در حوزه گردشگری با 33 واحد خدمات‌رسانی با زیرساخت‌های مناسب  و در حوزه صنایع‌دستی با اشتغال بیش از 12هزار و 300 نفر فعالیت می‌کند.

ابراهیم جلیلی افزود: ملایر جز 168 شهر کشور دارای بافت تاریخی است و این بافت قدیمی نشان‌دهنده سبقه فرهنگی و مدنیت شهر ملایر است که با تصویب محدوده تاریخی، در تلاش برای حفظ هویت فرهنگی و اصالت شهر ملایر هستیم.

او تصریح کرد: حفظ بافت تاریخی باعث ماندگاری مسافر و کمک به رونق گردشگری شهرستان می‌شود و ما در این اداره بر حفظ مواریت فرهنگی، سنت‌ها وهویت تاریخی شهرمان تلاش داریم.

محمد رحیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیز در این دیدار با قدردانی از فعالیت‌ها گفت: به مواریث‌فرهنگی علاقه‌مندم و این موضوع را در سطح شهرستان رصد می‌کنم و معتقدم حفظ مواریث فرهنگی از جمله بافت تاریخی به سود شهرستان است که نیازمند فرهنگ‌سازی و وفاق بین دستگاه‌های اجرایی است. 

دادستان ملایر افزود: همه مردم و مسئولان و ارگانها و نهادهای متولی باید در حفظ مواریث‌فرهنگی، سنت‌ها و هویت تاریخی ملایر تلاش مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha