زائران و موکب‌داران نسبت به گرمای هوا و سرعت باد در مرز مهران هوشیار باشند

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام به موکب داران و زائران نسبت به سرعت وزش باد و افزایش دمای هوا طی روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، مجتبی میهن‌پرست با اعلام این خبر اظهار کرد: از امروز تا روز جمعه ۳ شهریورماه موج گرما در آسمان استان مستقر می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام افزود: در این مدت دمای هوای استان در مناطق گرمسیری بین ۴۸ تا ۵۰ درجه سانتیگراد و در نقاط سردسیر و معتدل هم بین ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

میهن‌پرست ادامه داد: اوج گرمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یکم و دوم شهریورماه خواهد بود و شدت گرما در چهارشنبه یکم شهریورماه بیشتر از سایر روزها پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: از فردا تا جمعه ۳ شهریورماه سرعت باد در آسمان استان بیشتر می‌شود و مردم از جمله موکب داران نسبت به تحکیم سازه‌های سبک خود اقدام کنند.

میهن‌پرست ادامه داد: به علت سرعت وزش باد احتمال تشکیل گرد و غبار محلی و ریزگرد عربی در نوار مرزی وجود دارد که باعث افت کیفی هوا خواهد شد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام اضافه کرد: زائران در خصوص افزایش دمای هوا و خطر گرمازدگی مواظب باشند و به علت افزایش سرعت باد احتمال خطر بروز آتش سوزی در عرصه های زراعی و طبیعی و سرایت آن به مناطق همجوار دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha