بافت تاریخی همدان مرمت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: در راستای ثبت جهانی هگمتانه، بخش زیادی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری صرف مرمت بناهای واجد ارزش، کاروانسراها و بخش‌هایی از بازار خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اتابک صفری گفت: با وجود اینکه در مرمت بافت تاریخی شهر وظیفه میراث‌فرهنگی بیشتر نظارتی است، اما سعی کردیم امسال به لحاظ ثبت جهانی هگمتانه و اهمیتی که دارد اعتبارات را به این سمت سوق دهیم.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با اشاره به اینکه مرمت اضطراری بناهای تاریخی و مذهبی داخل بافت مرکزی شهر مد نظر قرار گرفته، افزود: مرمت راسته حاج صفرخان با ۳۰۰ میلیون تومان، مرمت راسته حسین‌خانی، مرمت ابتدای کوچه استر با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و مرمت کلیسای یهودی‌ها با یک میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده است.

او مرمت کاروانسرای قلمدانی با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان، کاروانسرای گلشن با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان، طبقه فوقانی عمارت جهانی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان و مرمت پنج بنای تاریخی به صورت مشارکتی هر کدام با ۲۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha