248 پروژه به‌مناسبت هفته دولت در رشت افتتاح می‌شود

فرماندار رشت گفت: ۲۴۸ پروژه به مناسبت هفته دولت در این شهرستان آماده افتتاح شده است که این آمار نسبت به هفته دولت سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته‌ است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، کیا عاشوری در جلسه شورای اداری شهرستان رشت اظهار کرد: این تعداد پروژه با ۲ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری خواهد رسید که این آمار نیز نسبت به اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در سال گذشته ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

فرماندار رشت افزود: ۲۲۲ پروژه در بخش پروژه‌های دولتی با صرف هزینه یک‌هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان و ۲۶ طرح در بخش خصوصی با هزینه اعتبار ۹۸۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع با افتتاح این پروژه‌ها، یک هزار و ۳۵۱ فرصت شغلی شامل هزار و ۶۲ اشتغال موقت و ۲۸۹ شغل دائم ایجاد می‌شود.

او در تشریح جزئیات طرح‌های آماده افتتاح گفت: ۹۱ پروژه در فصل عمران شهری و روستایی با هزینه کرد افزون بر ۷۰۵ میلیارد تومان شامل تعمیر و مرمت ساختمان اداری، احداث بوستان شهری، آسفالت معابر و خیابان های شهری و روستایی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، ترمیم و لکه‌گیری و روکش آسفالت مسیرهای شهری و روستایی، احداث پل، توسعه کارخانه کودآلی، بازگشایی مسیرهای شهری و آبرسانی به روستاها در قالب طرح محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود.

عاشوری بیان کرد: ۱۰۳ پروژه در حوزه انرژی با هزینه‌کرد افزون بر ۲۸۲ میلیارد تومان شامل پروژه‌های احداث پست ۶۳.۲۰ کیلو ولت، احداث نیروگاه خورشیدی، افزایش ظرفیت و رفع فرسودگی خط تک مداره و تقویت و توسعه شبکه برق شهر رشت و شهرهای تابعه برای افتتاح در هفته دولت آماده است.

فرماندار رشت بیان اینکه پنج طرح در حوزه کشاورزی با صرف هزینه ۱۹ میلیارد تومان شامل برق رسانی به ایستگاه‌های پمپاژ، راه‌اندازی واحدهای تولیدی و بسته بندی، بهسازی و مرمت آب‌بندان‌ها، آبگیرها و سردهنه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: ۱۲ پروژه نیز در بخش فصل حمایتی با هزینه کرد افزون بر هفت میلیارد تومان شامل راه‌اندازی کسب و کارهای خرد، احداث مسکن مددجویان و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی افتتاح خواهد شد.

او اظهار کرد: یک پروژه در حوزه ورزش با هزینه کرد یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان شامل احداث زمین چمن مصنوعی، پنج طرح در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغالزا با صرف هزینه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شامل راه‌اندازی واحدهای تولیدی و پرورش ماهی، باشگاه ورزشی و کارگاه سفالگری و ۱۳ پروژه در حوزه گردشگری با هزینه کرد ۶۷ میلیارد و 100 میلیون تومان شامل احداث واحدهای بوم‌گردی، راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی و راه‌اندازی واحدهای پذیرایی بین راهی و احداث بازارچه آماده افتتاح است.

عاشوری بیان کرد: پنج پروژه نیز در حوزه صنعت با هزینه کرد ۸۹۴ میلیارد تومان شامل احداث و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، هفت پروژه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان با صرف هزینه افزون بر ۹ میلیارد تومان شامل راه‌اندازی خانه‌های بهداشت و ۶ پروژه در حوزه سایر با هزنیه کرد بیش از ۳۱۳ میلیارد تومان شامل پروژه‌های مرتبط با تعاونی‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت خاطر نشان کرد: هر چه از شهادت شهید رجایی می‌گذرد آثار، حسنات و خصوصیات آن جاودانه تر می‌شود.

او با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، سلامت، سواد و فرهنگ اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی حاصل شده است.

عاشوری با تاکید بر اینکه باید قدر پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را بدانیم و موفقیت‌ها را به نسل جوان یادآور شد، اضافه کرد: دولت سیزدهم نیز با شعار دولت مردمی با تمام توان پای کار است و مردم خط قرمز دولتمردان هستند.

هفته دولت امسال ۱۸۷۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha