مساجد تاریخی نماد گردشگری دینی و مذهبی هستند

امام جمعه تربت حیدریه گفت: مساجد تاریخی نماد گردشگری دینی و مذهبی هستند و باید از ظرفیت مساجد تاریخی در توسعه صنعت گردشگری شهرستان بهره برد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام سیدمحمد معلمی  با اشاره به روز مساجد در جمع هیئت امنای مسجد تاریخی عماد شهرستان تربت حیدریه افزود: مساجد تاریخی شاخص‌ترین بناهای هر شهر و روستا از گذشته‌های دور تاکنون بوده‌ و تعدد این مساجد  نشان از سابقه دین‌داری و هویت دینی، ملی و تاریخی این منطقه است.

امام جمعه تربت حیدریه  ادامه داد: اگر زیر ساخت‌های مناسبی برای پذیرایی این مساجد از گردشگران مذهبی فراهم باشد هم به لحاظ توسعه فرهنگی و هم به لحاظ رونق اقتصادی برای منطقه اهمیت زیادی خواهد داشت.

او تصریح کرد: با توجه به سابقه دینی و مذهبی شهرستان به‌ویژه وجود علما و مفاخر متعدد و تاثیرگذار در انقلاب، باید برای معرفی این داشته‌های فرهنگی به مسافران و گردشگران در محل این مساجد برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

 حجت الاسلام معلمی با تاکید بر اینکه برخی از مساجد تاریخی شهرستان  نیاز به مرمت فوری و اضطراری دارند، اظهار کرد: درصورت مرمت و احیای اصولی این مساجد مردم به‌دلیل معماری سنتی آنها رغبت بیشتری به حضور در این گونه مساجد دارند.

او ضمن انتقاد از تخریب مسجد تاریخی شیخ یوسفعلی تربت حیدریه در سالیان گذشته، از  مشارکت خیران برای مرمت و ساماندهی مسجد تاریخی عماد تقدیر و تشکر کرد.

هم‌چنین رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه در این جلسه گفت: در شهرستان تربت حیدریه ۹ مسجد تاریخی وجود دارد که احیا و مرمت این آثار مذهبی در اولویت این اداره قرار دارد.

در این جلسه که امام جمعه تربت حیدریه احکام هیئت امنای مسجد تاریخی عماد را ابلاغ و اعطا کرد، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان را  به‌عنوان عضو  هیئت امنای مساجد تاریخی این شهرستان انتخاب و ابلاغ را به او اعطا کرد.
مساجد تاریخی نماد گردشگری دینی و مذهبی هستند

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha