اتباع خارجی ساکن ایران در ایام اربعین از مرز شلمچه خارج شوند

استاندار خوزستان گفت: در ایام اربعین، اتباع خارجی که ساکن ایران هستند از مرز بین‌المللی شلمچه خارج شوند و اتباع خارجی که از افغانستان و شبه قاره به کشور می‌آیند باید از مسیر چذابه خارج شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب اول شهریورماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: هفته دولت اوج قله کاری ما است؛ شهیدان رجایی و باهنر این را به یادگار گذاشتند که کار با اخلاص، اثرش جاودان می‌ماند.

استاندار خوزستان با اشاره به شعار هفته دولت یعنی «دولت، مردم»، بیان کرد: در هفته دولت از واژه‌های تأثیرگذار، کارهای جدید و نو استفاده شود؛ باید کاری کنیم که مردم شریک باشند.

او عنوان کرد: از مطرح کردن مقامات و مسئولان بپرهیزید، این دولت متعلق به مردم است و باید بگذاریم که مردم در کارها دخیل باشند.

حسینی‌محراب افزود: رابطه دلی با مردم، نخبگان و فراموش‌شدگانی که در گذشته از ظرفیتشان استفاده می‌شد اما اکنون دیده نمی‌شوند؛ برقرار شود و ما به سراغ آن‌ها برویم.

او با تأکید بر این‌که دستاوردهای دولت در قالب نمایشگاه برای مردم تشریح شود، تصریح کرد: تقسیم کاری میان فرمانداری‌ها، ادارات کل و شهرستان‌ها برای نمایشگاه صورت گیرد تا دستاوردهای دولت به گوش مردم برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ارتباط با کودکان و نوجوانان ضروری است؛ در کنار غرفه‌ها مکانی برای ارائه خوراک فرهنگی به کودکان و نوجوانان تعیین شود تا آن‌ها نیز از دستاوردهای دولت مطلع شوند.

او بیان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت حرکتی مؤثر برای بیان دستاوردهای دولت بود که باید در این روزها هم با جدیت ادامه پیدا کند. برنامه‌ریزی‌های لازم برای گشایش‌ها و کلنگ‌زنی‌ها انجام شود و طرح‌ها در سامانه ثبت شوند.

حسینی‌محراب اظهار کرد: فرمانداران در اربعین از ورودی پنج مسیر شوش، اندیمشک، هندیجان، بهبهان، ایذه باید کریمانه بودن خوزستان را به رخ بکشند و مسیرهای حادثه‌خیز با موکب، چراغ‌های هشداردهنده، پلیس و رادارها پوشش داده شوند.

او افزود: در ایام اربعین اتباع خارجی که ساکن ایران هستند از مرز بین‌المللی شلمچه خارج شوند و اتباع خارجی که از افغانستان و شبه قاره به کشور می‌آیند باید از مسیر چذابه خارج شوند.

او در پایان با تقدیر از زحمات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در گشایش طرح‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به تبلیغات زمان انتخابات نرسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha