۱۸ ماه حبس برای متجاوزان به آثار تاریخی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری صادر شد

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۸ ماه حبس تعزیری برای سه نفر از متجاوزان به آثار تاریخی و فرهنگی این استان صادر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا مُعین فارسانی روز پنجشنبه با اعلام این خبر تأکید کرد: از مجموع این احکام ۶ ماه حبس برای یک نفر به‌علت دخل و تصرف در بافت تاریخی روستای یاسه‌چای شهرستان سامان بدون استعلام از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده است.

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۶ ماه حبس برای یک نفر به‌منظور دخل و تصرف، تعمیر و مرمت یک باب خانه تاریخی در شهر بروجن بدون کسب اجازه از این اداره‌کل صادر شد.

مُعین تصریح کرد: براساس حُکم صادر شده از سوی محاکم قضایی در چهارمحال و بختیاری ۶ ماه حبس برای یک حفار غیرمجاز در شهرستان بن صادر شده است.

او یادآور شد: با توجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، به‌محض دریافت گزارش‌ها و دستگیری متهمان، موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و در محاکم قضایی پرونده تشکیل و براساس قوانین و مقررات با این افراد برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha