لزوم احیای خانه‌های تاریخی به منظور حفظ هویت شهری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در بازدید از خانه‌های تاریخی شهر اردبیل از انتشار آگهی واگذاری خانه‌های تاریخی به سرمایه‌گذاران با هدف احیای این بناها خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان امروز 2 شهریور ماه 1402 در بازدید از خانه‌های تاریخی شهر اردبیل گفت: پیرو حضور مدیران صندوق توسعه و احیای بافت‌های تاریخی که به درخواست استان به جهت استفاده بهینه از مراکز تاریخی و فرهنگی استان انجام شده بود، برنامه‌ریزی شده است که این اماکن به صورت پکیج‌هایی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: برخی از این خانه‌ها در گذشته واگذار شده و بازسازی شده‌اند که لازم است سایر بناها و خانه‌های تاریخی نیز در راستای حفظ و احیا با واگذاری به بخش خصوصی ساماندهی شوند.

او تاکید کرد: آگهی مزایده دو خانه تاریخی طی روزهای گذشته منتشر شده و باقی خانه‌ها نیز به زودی منتشر خواهد شد که ظرفیت بسیار خوبی دارند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با بازسازی و مرمت این بناها با کاربری‌های مناسب فرهنگی، اقامتی و پذیرایی بهره‌برداری لازم را انجام دهند.

میرجعفریان ادامه داد: بناهای تاریخی از نظر هویت شهری دارای اهمیت هستند که لازم است از این فرصت برای بازسازی و حفظ این بناها استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha