برگزاری کارگاه آموزشی مهر اصالت ملی برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان از برگزاری کارگاه آموزشی مهراصالت ملی جهت فعالان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عباس حمزه‌ای امروز پنج‌شنبه دوم شهریورماه با اعلام این خبر گفت: با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی در لرستان کارگاه آموزشی مهر اصالت ملی برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان اظهار کرد: با توجه به برگزاری دوره هفتم برنامه داوری مهر اصالت ملی در نیمه دوم سال جاری و به منظور آشنایی صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی استان و بویژه صنعتگران دارای ظرفیت دریافت این مهر، کارگاه آموزشی مهر اصالت برگزار شد.

او با بیان اینکه در این دوره روند و شرایط لازم برای دریافت مهر اصالت ملی و همچنین شرایط تولید صنایع‌دستی برای دریافت این مهر، تشریح و تحلیل شد افزود: برخی از شهرستان‌های لرستان بویژه شهرستان دلفان دارای پتانسیل‌های بالا و صنعتگران و هنرمندان مطرحی در زمینه تولید تراش قیمتی و نیمه‌قیمتی سنگ، حکاکی سنگ و ارسی‌سازی هستند که می‌توانند با دریافت آموزش‌های لازم، مهراصالت ملی دریافت کنند.

حمزه‌ای تصریح کرد: شهرستان دلفان در زمینه گلیم‌بافی نیز یکی از مهم‌ترین کانون‌های تولید این محصول می‌باشد و در این راستا ظرفیت‌های زیادی برای دریافت مهر اصالت ملی توسط فعالان این رشته وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha