بهره برداری از 56 پروژه گردشگری طی یکسال گذشته در یزد

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: طی یک سال گذشته 56 پروژه گردشگری در استان یزد آماده بهره‌برداری شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمد میر شمسی روز پنج‌شنبه 2 شهریورماه و در نخستین روز از هفته دولت با اعلام این مطلب افزود: تکمیل و بهره‌برداری از 56 پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در یک سال گذشته (از شهریور سال 1401 تاکنون) با 6884 میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: این پروژه‌ها شامل مرکز تفریحی گردشگری، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه سنتی و بومگردی بوده که زمینه اشتغال 376 نفر فراهم کرده و در بخش اماکن اقامتی، 395 اتاق و 1089 تخت به مجموع امکانات اقامتی استان اضافه‌شده است.

میر شمسی با اشاره به صدور 211 موافقت اصولی طی این مدت در استان، گفت: یزد در سال 1401 رتبه برتر را از لحاظ صدور موافقت اصولی در کنار استان‌های فارس و گلستان، در کشور کسب کرده است.

او اظهار کرد: این موافقت‌ها با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 64200 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی صادرشده که در صورت ایجاد و تکمیل این واحدها، زمینه اشتغال برای 2375 نفر در استان فراهم خواهد شد.

میر شمسی با اشاره به اینکه ظرفیت قانونی تسهیلات بند الف تبصره 18، فرصتی مناسب برای تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری دارای پیشرفت فیزیکی بالای بخش گردشگری استان با رویکرد توسعه متوازن، حمایت از سرمایه گذران مناطق کمتر برخوردار، ایجاد اشتغال و شکوفایی زیرساخت‌های موردنیاز این بخش است، افزود: در سال گذشته این تسهیلات به 26 پروژه و به مبلغ 1686 میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد پروژه مصوب شده، اشتغال 485 نفر در زمان بهره‌برداری پروژه‌ها مدنظر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha