ثبت ملی بقعه امامزاده بابابزرگ دلفان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از ثبت ملی بقعه امامزاده ابراهیم «بابابزرگ» شهرستان دلفان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: بقعه امامزاده بابابزرگ از جمله بناهای تاریخی شهرستان دلفان است که از نظر معنوی و فرهنگی در لرستان و استان‌های همجوار، شناخته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار کرد: بقعه امامزاده ابراهیم معروف به «بابابزرگ» از بقاع متبرکه‌ای است که در ۶۵ کیلومتری شهر نورآباد قرار دارد.

او با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت‌گرفته این بنا به شماره ۳۳۹۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده افزود: بقعه بابابزرگ در شهرستان دلفان بخش کاکاوند غربی و دهستان ایتیوند جنوبی واقع شده و به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در شمال استان لرستان پذیرای گردشگران زیادی از استان‌های همجوار (کرمانشاه، همدان، ایلام و ...) است.

حسن‌پور به معماری خاص این بقعه اشاره و اظهار کرد: بنای بقعه بابابزرگ از لحاظ معماری شامل دو بناست که بنای اصلی مقبره امامزاده ابراهیم است که ساخت آن مربوط به دوره صفوی بوده و در دوره قاجاریه و دوره معاصر نیز مرمت‌هایی روی آن صورت‌گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفت: مردم منطقه و استان‌های همجوار به‌واسطه کرامات بابابزرگ به آن اعتقاد فراوانی دارند و مردم لک زبان، اعتقاد و احترام خاص خود به این امامزداه را در ادبیات و اشعار لکی خود به وفور نشان داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha