انتشار دو اثر جدید میراث دفاع‌مقدس در اندیمشک

کتاب «حبیبِ ممدآقا» و «پلاکت کو؟» دو اثر جدید مؤسسه فرهنگی شهید زیوداری اندیمشک منتشر شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، کتاب «حبیبِ ممدآقا» روایت زندگی حبیب رحیمی‌منش، اولین شهید مدافع حرم اندیمشک، است که به قلم روح‌الله قلاوندی به رشته تحریر در آمده است.

در برشی از این کتاب آمده است: «قرار بود از مسیر ترکیه وارد سوریه بشویم. برنامه عوض شد. از آسمان خوزستان وارد عراق شدیم. دور و ور ساعت ده بود. خلبان هواپیما اعلام کرد: "تو آسمان کربلا هستیم. این نوری که می‌بینید چراغای حرم حضرت امام حسین و حضرت عباس هستند." حبیب فقط دعا می‌کرد. گفت: "خدایا! مِه خیلی وقته حاسمه وِ ایی ره بیام." (خدایا! من ‌خیلی وقته می‌خواستم این راه رو بیام.) با حضرت ابوالفضل نجوا می‌کرد: "تو بیدی من آوردی وِ ایی رَه.» (تو بودی من رو آوردی به این راه.)

همچنین «پلاکت کو؟» خاطرات شفاهی سیده‌فاطمه موسوی، امدادگر جهادسازندگی و بیمارستان راه‌آهن اندیمشک است که معصومه پاپی آن را به رشته تحریر درآوده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یک‌دفعه همه‌ چیزم را از دست دادم؛ هم کارم و هم کسی که دوستش داشتم. من ماندم و یک ساک لباس. بغض توی گلویم را به‌سختی قورت دادم. اشکم سرازیر شد. تندتند اشک‌هایم را پاک کردم که کسی نبیند. یاد حرف علی افتادم: "منتظرتم. یادت نره، منتظرتم."»

این دو اثر را  انتشارات راه‌یار (وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha