آیین پاسداشت شهدای سوم شهریور و روز بیله‌سوار برگزار شد

آیین پاسداشت شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ و روز بیله‌سوار با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، عصر دیروز سوم شهریور ماه ۱۴۰۲ آیین پاسداشت شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ و روز بیله‌سوار با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خانواده شهدا در محل یادمان شهدا برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این مراسم گفت: سوم شهریور یادآور واقعه بزرگی در تاریخ ایران و یادآور رشادت‌های عشایر غیور شاهسون مغان و سربازان غیرت‌مند مرزبانی در پاسداری از خاک مقدس ایران است.

حسن محمدی ادیب افزود: این روز مهم را که به درستی به نام روز بیله‌سوار نامگذاری شده است خدمت مردم این منطقه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم بتوانیم با برگزاری چنین برنامه‌هایی یاد و خاطره شهدای مرزبانی را زنده نگه داریم. 

او تاکید کرد: احیای یادمان شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ که از مطالبات به حق مردم شهرستان بیله‌سوار بود یکی از اقدامات مهم اداره کل میراث‌فرهنگی استان است که با اعتبارات تخصیص یافته تکمیل شده و در معرض دید عموم قرار دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل با اشاره به سایر اقدامات این اداره کل در شهرستان بیله‌سوار گفت: یکی از چالش‌های پیش روی میراث‌فرهنگی در شهرستان بیله‌سوار بلاتکلیفی پروژه موزه شهر در جوار گمرک بود که در این راستا توافقی با شهرداری این شهر داشته‌ایم و با اجرای این پروژه می‌توانیم ظرفیت خوبی برای معرفی تاریخ غنی منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha