اختصاص بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای آماده‌سازی ثبت جهانی همدان

استاندار همدان از اختصاص بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای آماده‌سازی ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر شنبه ۴ شهریور در حاشیه بازدید از محوطه باستانی هگمتانه، گفت: دو بال گردشگری در همدان ، هگمتانه و غار علیصدر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری همدان هستند که هگمتانه با بیش از سه هزار سال قدمت و غار علیصدر با میلیونها سال قدمت به عنوان جاذبه‌ای منحصر به فرد این دو بال گردشگری را شامل می‌شوند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در تمام شهرها و روستاهای همدان آثار و جاذبه‌های ارزشمندی وجود دارد و تلاش داریم تمام آن‌ها به عنوان جاذبه معرفی شوند، افزود: بیشترین مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان به حوزه گردشگری اختصاص یافته است.

قاسمی فرزاد گفت: یکی از اولین مصوبات سفر رئیس جمهور چهار بانده کردن جاده علیصدر است که می‌تواند در بحث جذب توریست تأثیر زیادی داشته باشد.

او با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی ثبت جهانی اختصاص داده شد که در نوع خود یک اقدام بی نظیر است، گفت: اراده‌ای در استان برای ثبت جهانی ایجاد شده و مطالبه‌ای میان طرفداران میراث‌فرهنگی و گردشگری همدان به وجود آمده که غرورآمیز است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha