سپیدان بیشترین سهم را در جذب گردشگران تابستانی دارد

مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: شهرستان سپیدان بیشترین سهم در جذب گردشگران را در فصل تابستان به خود اختصاص داده است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، روح‌الله روانشاد گفت: شهرستان سپیدان به‌عنوان قطب طبیعت‌گردی فارس و با توجه به آب‌وهوای سرد کوهستانی که دارد با تابستانی معتدل و خنک، فضایی مناسب را برای گردشگری تابستانه به وجود آورده و شاهد حضور چشمگیر مسافران و گردشگران دوستدار طبیعت در این نقطه از استان به‌ویژه از جنوب کشور و نیز استان فارس هستیم.

او افزود: با توجه به علاقه‌مندی گردشگران حوزه خلیج‌فارس و عرب‌زبانان به گردشگری طبیعی، فصل تابستان این شهرستان میزبان گردشگران حوزه سلامت و گردشگران عرب‌زبان نیز است که تابستان امسال نیز تعداد زیادی از گردشگران حوزه سلامت وارد این نقطه از استان شده‌اند.

مسئول هماهنگی معاونت گردشگری استان فارس تصریح کرد: این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی و دیدنی است که شامل آبشار مارگون، بهشت گمشده، چهله گاه، تنگ تیزآب است.

روانشاد بیان کرد: از غذاهای سنتی این شهرستان آش کارده،آش دوغ، هکل بن سرخ،حلیم بادمجان، دو پیازه، کشک و پیاز، کنگر پلو و آب عدس است.

اوادامه داد: این شهرستان صنایع‌دستی مختلفی همچون قالی و قالیچه، جاجیم، گلیم، گبه، نمد، سیاه چادر، رودوزی‌های سنتی،معرق‌کاری، ملکی‌دوزی و سوغات نیز شامل گردو، بادام، عسل، روغن حیوانی، حلوا سیاه و کشک دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha