اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی به پایگاه میراث‌فرهنگی ارجان خوزستان

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی ارجان و چگاسفلی از تخصیص یک میلیارد و 150 میلیون تومان اعتبار برای این پایگاه و آغاز مرمت و طرح‌ مطالعاتی محوطه ‌باستانی ارجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، کبری ابوعلی با اعلام این خبر تصریح کرد: از یک میلیارد و 150 میلیون تومان اعتبار تخصیص‌ یافته، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پیمانی و مطالعاتی بود که متأسفانه مبلغ 100 میلیون تومان پیمانی بابت دیون گذشته تخصیص داده شد و مبلغ 100 میلیون تومان برای مطالعات منتج به قرارداد شد.

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی ارجان و چگاسفلی اضافه کرد: مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان نیز برای فاز اول با هدف خواناسازی به‌منظور بازشناسی ساختار معماری (پلان مسجد ارجان) از اعتبارات استانی و با پیگیری معاونت میراث‌فرهنگی استان تخصیص یافت.

او افزود: همچنین مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان نیز برای مرمت قلعه روشمهر و طاق ارجان که با پیگیری‌های مستمر نماینده شهرستان بهبهان در تیرماه سال‌جاری از طرف وزارت‌خانه به ما ابلاغ شد.

ابوعلی خاطرنشان کرد: کار مرمت قلعه روشمهر و طاق ارجان از روز شنبه چهارم شهریور ۱۴۰۲ آغاز شده است.

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی ارجان و چگاسفلی با اشاره به این‌که ۵۰۰ هکتار از عرصه مرکزی ارجان در تملک کشاورزان است، عنوان کرد: مقدمات و استعلام‌ها با هدف تملک اراضی عرصه مرکزی ارجان در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha