فاز دوم مجتمع گردشگری اسپیناس ایجرود در دهه دولت افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با همراهی فرماندار، رئیس اداره میراث فرهنگی و اعضای شورای اداری شهرستان ایجرود فاز دوم مجتمع گردشگری اسپیناس را به مناسبت هفته دولت افتتاح کردند.  

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته دولت فاز دوم مجتمع گردشگری اسپیناس ایجرود با حضور سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، روح الله جعفری فرماندار و اعضای شورای ادارای در شهرستان ایجرود افتتاح شد.

فاز دوم مجتمع گردشگری اسپیناس ایجرود در دهه دولت افتتاح شد


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این مجموعه گردشگری در ۶۰ کیلومتری مرکز استان در شهرستان ایجرود قراردارد. این شهرستان به‌علت دارا بودن ظرفیت و جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، طبیعی یکی از مقاصد بکر گردشگری استان محسوب می‌شود.

او گفت: این مجموعه گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بالغ‌بر ۳۰میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰ مترمربع احداث شده فاز دوم مجموعه اسپیناس با سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد ریال با مساحت ۱۷۵۰ متر مربع با زیربنای ۶۶۰ مترمربع و زمینه اشتغال برای ۱۱ نفر را به‌صورت مستقیم ایجاد کرده است.

فاز دوم مجتمع گردشگری اسپیناس ایجرود در دهه دولت افتتاح شد


صفوی در مراسم افتتاحیه افزود: حمام‌های تاریخی خوئین، گلابر، جوقین و زرین آباد، میل خوئین، دستکندهای تاریخی خول، دژمنده، آق قلعه (چهل پله)، قیزلار قلعه سی و خانه اربابی ینگه کند جامع‌السرا، مسجد جوقین و روستاهای تاریخی خوئین و گلابر از آثار طبیعی، فرهنگی و تاریخی شاخص شهرستان ایجرود به شمار می‌رود که گردشگران زیادی را پذیرا است.

او با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری بیان کرد: قطعا این موضوع تاثیر چشمگیری در جذب گردشگر و نوآوری در این حوزه خواهد داشت.

فاز دوم مجتمع گردشگری اسپیناس ایجرود در دهه دولت افتتاح شد


روح الله جعفری گفت: دو روستای هدف گردشگری این شهرستان و سایر روستاها که از اماکن تاریخی و گردشگری برخوردار هستند می‌توانند به منظور اشتغال زایی، ارتقاء اقتصاد روستایی و افزایش ماندگاری مسافر، به معرفی روستا بپردازند.

فرماندار ایجرود افزود: زمینه‌های مناسب از قبیل راه‌های مواصلاتی مطلوب و تعدد اثرهای گردشگری و تاریخی ثبت شده و سایر موارد در استان برای جذب گردشگر و افزایش مدت ماندگاری مسافر مهیاست که نیاز به برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب عملیاتی دارد.

فاز دوم مجتمع گردشگری اسپیناس ایجرود در دهه دولت افتتاح شد


او گفت: در این زمینه گردشگری ظرفیت قابل توجهی دارد که در صورت توجه و بالفعل کردن آن، شاهد تحول جدی در روند توسعه گردشگری استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha