حضور خادمین اروپایی در موکب‌های ایرانی/ بهره‌مندی ۶۰ هزار زائر از خدمات هلال احمر

رئیس مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر ایران از بهره مندی ۶۰ هزار زائر از خدمات هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی میراث آریا به نجف، حسین درخشان رئیس مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر ایران در قرارگاه برون مرزی نجف اشرف با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اربعین امسال ۳ قرارگاه اصلی در کربلا، نجف و طریق الحسین (عمود ۲۴۴) و دو مرکز فرعی نیز در کاظمین و سامرا مستقر شده اند که اطلاعات و آمار عملیات را رصد و جمع آوری می کنند.

وی افزود: علاوه بر ویزیت پزشکی و درمانی در موکب ها برخی مواقع اتفاقاتی نظیر تصادفات و پرت شدگی، گم شدگی و... هم داریم که در این شرایط هم نیروهای امدادی کمک رسان هستند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال در عملیات اربعین ۸۰ دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس تدارک دیده شده است، گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

درخشان با بیان اینکه ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در این عملیات پیش بینی شده، ادامه داد: این اتوبوس آمبولانس ها برای عملیات ها و حوادث بزرگ است که خوشبختانه تاکنون در اربعین امسال مورد استفاده قرار نگرفته اند اما در
آمادگی کامل قرار دارند.

وی با اشاره به ارتباط خوب و مستمر این آمبولانس ها گفت: ارتباطات رادیویی و سیستم بی سیم این آمبولانس ها فعال است و همچنین برای جمع آوری اطلاعات و آمار نیز اپلیکیشنی در حال آماده سازی است که اطلاعات به موقع ارسال شود تا بتوانیم خدمات بهتری را به زائرین ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵ نفر انتقالی توسط آمبولانس ها انجام شده، افزود: اکثر این انتقالی ها موارد گرمازدگی، بی حالی، افت قند خون و فشارخون بودند که نیاز به خدمات درمانی داشتند و بلافاصله توسط تیم های امدادی انتقال صورت گرفته است.

درخشان با بیان اینکه برخی از این اعزامی ها به بیمارستان های مورد تفاهم کشور عراق انجام می شود، خاطر نشان کرد: در موارد سطح بالاتر اعزامی ها به بیمارستان امام علی جمعیت هلال احمر که بیمارستان تخصصی درمانی است انجام و خدمات ارائه می شود.

وی با بیان اینکه از اول ماه صفر این موکب ها در حال خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند، افزود: هر روزه به تعداد زائرین افزوده می شود و تاکنون ۶۰ هزار نفر از خدمات هلال احمر استفاده کرده اند، البته این آمار در حال تکمیل شدن است .

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مراجعات زائرین حسینی به مراکز خدمات درمانی جمعیت هلال احمر در خصوص گرمازدگی است، اظهار کرد: زائرین باید در خصوص پیاده روی مدیریت لازم را داشته باشند و در روزهای گرم استراحت کنند و در ساعاتی که هوا رو به خنکی است به پیاده روی خود ادامه دهند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر، در ادامه توصیه هایی به زائرین برای جلوگیری از گرما زدگی داشت و گفت: برخی تصورات بر این است که مصرف چای و قهوه بهتر از آب است در حالی که قهوه کافئین بالایی دارد و می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که توصیه ما مصرف مایعات به خصوص آب است‌ و هیچ چیزی جایگزین مناسب این ماده برای بدن به خصوص در این ایام نیست.

درخشان با بیان اینکه در ۲۷ موکب جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی، مردم خودجوش و داوطلب با جمعیت همکاری می کنند، خاطر نشان کرد: به طور کلی تعداد ۴ هزار نفر نیرو اعم از نجاتگر، پزشک، پرستار و … به صورت داوطلبانه در جهت خدمت به زائرین اربعین حسینی با جمعیت هلال احمر ایران همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال با هماهنگی موکب های مردمی اجرای طرح «طبیب سیار» انجام شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح ۱۷۰۰ پزشک و پرستار ثبت نام کرده اند و این افراد با داشتن کوله مجهز امدادی از ابتدای مسیر حرکتی همراه مردم و زائرین  هستند، همچنین تعدادی از خادمین از کشورهای بلژیک و آمریکا داوطلبانه حضور پیدا کرده اند که البته هنوزآماری از طبیب های خارجی میام موکب های مردمی نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060600370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha