حمایت از هنرمندان به گسترش جهانی فرهنگ و هنر ایران کمک می‌کند

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز توسعه صنایع دستی ایران و صادرات آن را باعث گسترش فرهنگ و هنر ایران در عرصه‌های جهانی عنوان کرد که نیازمند حمایت هر چه بیشتر است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز رحیم خاکی روز یکشنبه 5شهریور 1402، به مناسبت هفته دولت به همراه معاونان از کارگاه استاد محسن گلستانی از هنرمندان ساخت احجام و حجاری سنتی بازدید و از فعالیت‌های این هنرمند قدردانی کرد. 

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز فعالیت چنین هنرمندانی را که نقش موثری در جلوه‌گر ساختن فرهنگ و هنر ایران در عرصه‌های جهانی دارند، اثربخش عنوان کرد و بر حمایت از هنرمندان این عرصه تأکید کرد. 

او آثار این هنرمند خبره را بسیار فاخر عنوان کرد که می‌تواند در نماسازی هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های گردشگری مورد بهره برداری قرار بگیرد و تاکنون نیز در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده قرارگرفته و در عرصه جهانی شناخته شده است.

محسن گلستانی که حدود سه دهه به صورت حرفه‌ای در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت می‌کند، یکی از هنرمندان برجسته جهانی در زمینه ساخت احجام و حجاری سنتی سنگی است که از جمله مهمترین آثار وی را می‌توان به کوشک نخبکان مشتمل بر تندیس چهار دانشمند برجسته ایرانی دانست که به عنوان اهدایی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل سازمان ملل نصب شده است.

از دیگر آثار این هنرمند مجسمه شیر ریتون برنزی است که به عنوان اهدایی جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان اپک نصب شده است. ساخت دو ضریح حجاری در کربلا، مشک حضرت ابوالفضل، نماسازی بسیاری از هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی کشور از جمله هتل داریوش کیش و... را می‌توان تنها بخشی از آثار ارزشمند این هنرمند کارآزموده برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060600448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha