برگزاری اولین دوره رالی گردشگری بازنشستگان کشوری استان مرکزی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری نخستین دوره مسابقات رالی گردشگری-خانوادگی در شهریور ۱۴۰۲ و با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سید حسن حسینی افزود: مراسم افتتاحیه این مسابقه با حضور مصطفی فاطمی مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، صدیقه حسامی رئیس بازنشستگی کشور، مصطفی مرزبان مدیر کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی و رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان ساعت در محل پارک آزادی شهر اراک برگزار شد.

معاون گردشگری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این دوره با حضور 37 دستگاه خودرو و 80 شرکت‌کننده با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی میان بازنشستگان، برگزار شد.

حسینی با اشاره به اینکه این مسابقه رالی در مسیر اراک، خمین و محلات اجرا شد، افزود: شرکت‌کنندگان در مسابقه رالی از موزه مردم‌شناسی قلعه سالار محتشم در شهرستان خمین بازدید کردند.

او گفت: از آنجایی که این نوع رالی‌ها، یک رویداد گردشگری شناخته می‌شوند، ملاک انتخاب برترین‌ها، کسب کمترین امتیاز منفی، رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، نحوه عملکرد شرکت‌کنندگان در موقعیت‌های مختلف، شیوه نقشه خوانی و مهارت مسیریابی و ... بود.

حسینی افزود: سلامتی و شادی قشر بازنشسته و توجه به کانون گرم خانواده از اهداف این رویداد فرهنگی ورزشی است و سعی خواهیم کرد برگزاری این نوع رویدادها و دورهمی‌ها در جمع بازنشستگان را افزایش دهیم.
آئین اختتامیه این برنامه ساعت 14:30 در محل هتل آبگرم محلات با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در پایان برترین شرکت‌کنندگان که در زمان مناسب و با کمترین امتیاز منفی ثبت شده، مسیر درست را پیمودند به عنوان برندگان رالی معرفی و از آنان تقدیر شد. همچنین نفرات برتر این رویداد جذاب فرهنگی ورزشی به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha