مرمت ۶۲ بنای شاخص میراث‌فرهنگی تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در سطح استان یزد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از مرمت ۶۲ بنای شاخص میراث‌فرهنگی تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۳۱۹ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد عبدالمجید شاکری شمسی با اعلام این خبر گفت: استان یزد با برخورداری از ۲هزار اثر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی، پنج اثر ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و نیز حدود ۳۶۰۰ هکتار بافت تاریخی ثبت‌شده از زمره استان‌های شاخص تاریخی کشور است که به همین سبب هرساله تعداد قابل توجهی گردشگر فرهنگی داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: جدا از اقدامات حفاظتی انجام‌شده زیر نظر معاونت میراث‌فرهنگی استان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سازمان‌ها، در سال مالی ۱۴۰۱ تعداد ۶۲  پروژه شاخص مرمتی با ارزش بالغ بر ۳۱۹میلیارد و ۲۵۴میلیون ریال توسط اداره کل میراث‌فرهنگی آغازشده و در شرف تکمیل است.

شاکری شمسی اضافه کرد: این بناها در سطح استان یزد بر مبنای پایش های ادواری کارشناسان میراث‌فرهنگی در ستاد و شهرستان‌ها تعریف شده است.

مرمت ۶۲ بنای شاخص میراث‌فرهنگی تا پایان شهریور ۱۴۰۲ در سطح استان یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha